Evaluation:
Published: 15.12.2014.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Patērētāju rīcība tirgū un robežderīgums', 1.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju rīcība tirgū un robežderīgums', 2.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju rīcība tirgū un robežderīgums', 3.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju rīcība tirgū un robežderīgums', 4.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju rīcība tirgū un robežderīgums', 5.
Extract

Tā ir ģeometriska vieta visām divu preču kombinācijām, kuras patērētājs var reāli nopirkt atbilstoši ienākumiem un attiecīgo preču cenām. Tā nosaka cik un kādas preces patērētājs var patērēt un cik lielā daudzumā. Tie ir iespējamie varianti par pirkumiem kādus pircējs varētu pirkt atkarībā no pircēja ienākumiem un preču cenas.

Kā pircējs var maksimizēt kopējo derīgumu?
Derīguma maksimizēšana ir saprotama ar kādu pakalpojumu vai preču klāstu, ko patērētājs ar noteiktu budžetu var iegādāties un kas šim patērētājam sniedz vajadzīgo apmierinājumu iegādājoties preces vai pakalpojumus. Patērētāju visvairāk ietekmē patēriņa iespēju robeža, kas ir saprotama ar naudu, tātad cilvēks ir ierobežots, jo naudas resursi ir ierobežoti. Tāpēc cilvēkam ir mērķis bieži vien pirkt tieši dārgākas preces, lai tās dotu daudz lielāku derīgumu un vislabāk apmierinātu vajadzības. Lai gūtu maksimālu derīgumu no pieejamā ir jāpatērē tas tādā daudzumā, lai galējais derīgums, kas ir izteikts naudas vienībā būtu vienāds lielums.

Author's comment
Atlants