Author:
Evaluation:
Published: 14.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Mācību metodes pieaugušo apmācībā', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācību metodes pieaugušo apmācībā', 2.
Extract

Pieaugušo izglītības jautājumus pēta viena no pedagoģijas nozarēm – andragoģika. Šo terminu pirmo reizi bija izmantojis vācu izglītības vēsturnieks un filozofs A. Kapps 1833.gadā. Šo gadu var uzskatīt par oficiālo pieaugušo izglītības sākumu.
Androgoģikas pamatprincipus – tādus, kādus mēs pazīstam šodien – 1926.gadā formulēja Lindermans, balstoties uz bieheiviorisma, Geštalta psiholoģijas un izziņas procesu psiholoģijas principiem. Šo pamatprincipu tapšanu sekmēja arī Karls Rodžers (1969.) ar savu uz studenta orientētu pieeju izglītībai.
Kādi tad ir pamatprincipi pieaugušo izglītībā?
1.Pieredzei ir jābūt sākumpunktam pieaugušo izglītības organizēšanā.
2.Pieaugušo izglītībai jābūt orientētai uz dzīves situācijām.
3.Pasniedzēja loma ir nevis sniegt zināšanas, bet vadīt un virzīt savstarpējo zināšanu apmaiņu un patstāvīgo zināšanu iegūšanu.…

Author's comment
Atlants