Author:
Evaluation:
Published: 13.05.2019.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Presentations 'Ekspresionisms', 1.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 2.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 3.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 4.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 5.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 6.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 7.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 8.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 9.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 10.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 11.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 12.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 13.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 14.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 15.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 16.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 17.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 18.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 19.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 20.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 21.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 22.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 23.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 24.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 25.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 26.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 27.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 28.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 29.
  • Presentations 'Ekspresionisms', 30.
Extract

Jēkabs kazāks
 Piedalījies "Ekspresionistu grupas" (1919), vēlāk Rīgas mākslinieku grupas izveidē, būdams tās teorētiķis un pirmais priekšsēdētājs.
 Mākslinieks ietekmējies arī no Jāzepa Grosvalda darbiem, kuru iespaidā ir kļuvis par laikmeta traģisma atspoguļotāju latviešu mākslā.
Gleznotājam raksturīgs vispārināts tēlojums, nosacīti krāsu salikumi, vienkāršotas, sintezētas, nereti deformētas formas, ekspresīva izteiksme

strēlnieks

secinājumi
Jūtu izpausmes attēlošana ir svarīgāka par realitāti.
Ekspresionisti neinformē par faktiem, bet par cilvēka garīgās dzīves izpausmēm, psihes izkropļojumiem, pārdzīvotām šausmām, eksistences pretrunām.
Ekspresionisti noliedz racionālo, saprātīgo,
Uzsver kāpinātu izteiksmīgumu, lai attēlotu pārdzīvojumus, sevišķi - negatīvos, lai skatītāju ierautu tajā noskaņā, kurā atradies mākslinieks,
Lai to panāktu, izmanto līniju, formu deformāciju, krāsu plūsmas.

Author's comment
Atlants