Author:
Evaluation:
Published: 08.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Audzināšanas un mācību darbības mijsakarības skolas pedagoģiskajā procesā', 1.
  • Summaries, Notes 'Audzināšanas un mācību darbības mijsakarības skolas pedagoģiskajā procesā', 2.
  • Summaries, Notes 'Audzināšanas un mācību darbības mijsakarības skolas pedagoģiskajā procesā', 3.
  • Summaries, Notes 'Audzināšanas un mācību darbības mijsakarības skolas pedagoģiskajā procesā', 4.
  • Summaries, Notes 'Audzināšanas un mācību darbības mijsakarības skolas pedagoģiskajā procesā', 5.
Extract

Audzināšana vispirms kā pienākums tiek uzdota vecākiem, tikai sasniedzot 6 – 7 gadu vecumu vecāki nodod bērnu skolai, kur tiek turpināts vecāku iesāktais audzināšanas darbs, kas tiek papildināts ar zināšanām.
Skolas un ģimenes sadarbība ir viens no būtiskākajiem jaunā cilvēka personības veidošanās procesa veiksmīgai norisei.[1;4.]
Vispirms jau vecākiem un bērniem ir jābūt informētiem par to, kas tad īsti ir skola. Skola – tā ir izglītības iestāde, kurā visi pedagoģiskā procesa dalībnieki – administrācija, skolotāji, skolēni un vecāki – savstarpēji sadarbojas, pilnveido mācību un audzināšanas procesu un kopīgi to vada.[2;3.] Šis ir demokrātiskas skolas raksturojums.
Demokrātiskas skolas pamatprincipi:
1. Visu pedagoģiskā procesa dalībnieku vienlīdzība – stingra skolas administrācija, skolotāju, skolēnu, vecāku demokrātiskā stāvokļa ievērošana.
2. Tiesiska aizsargātība – garantēta skolēnu, skolotāju, skolas administrācijas tiesību aizsardzība.
3. Mācību individualizācija – audzēkņi var noteikt mācību priekšmetu apguves līmeni un laiku. Jautājums par mācību priekšmetu izvēli diskutabls.
4. Patstāvīgums mācību darbā – audzēkņu apmācīšana būt patstāvīgiem mācību darbā, dodot iespēju apgūt mācību priekšmetus stundās, neklātienē vai eksternātā.
5. Kolektīvās un individuālās audzināšanas racionāla mijiedarbība – skolēnu audzināšana pēc individuālām programmām klašu un skolas kolektīvos.
6. Skolotāju, audzēkņu un vecāku sadarbība – vienots savstarpējs darbs, lai panāktu maksimālu rezultātu bērna mācībās, attīstībā un audzināšanā.[2;5.]

Atlants