Evaluation:
Published: 18.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 1.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 2.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 3.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 4.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 5.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 6.
Extract

Lekcija
Skolotāja darbība
Sniedz pārskatu par lekcijas saturu, to izklāsta un izskaidro, rūpējas par klausītāju uzmanības saglabāšanu un informācijas izpratni, izmantojot dažādus verbālus paņēmienus un uzskates līdzekļus

Skolēna darbība
Aktīvi klausās, seko līdzi lektoram, tad jauno informāciju apjēdz un fiksē savā atmiņā

Mācību mērķi
Informācijas sniegšana, izpratnes par tematu vairošana un paplašināšana, intereses radīšana

Metodes priekšrocības
Ekonomiska un pielāgojama apstākļiem; īsā laika posmā iespējams lielu skolēnu skaitu iepazīstināt ar jauno informāciju (lekcijas saturu); lektors var var pilnībā kontrolēt gan saturu, gan informācijas secīgumu.

Metodes trūkumi

Nav iespējams ievērot skolēnu individuālās īpatnības; var veicināt skolēnu pasivitāti un atkarību; var viegli tikt lietota nevietā: pārāk ilgi, pārāk bieži

Author's comment
Atlants