Author:
Evaluation:
Published: 15.09.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
  • Research Papers 'Cenu noteikšanas principi starptautiskajā tirdzniecībā', 1.
  • Research Papers 'Cenu noteikšanas principi starptautiskajā tirdzniecībā', 2.
  • Research Papers 'Cenu noteikšanas principi starptautiskajā tirdzniecībā', 3.
  • Research Papers 'Cenu noteikšanas principi starptautiskajā tirdzniecībā', 4.
Extract

Cenu veidošanās principi starptautiskajā tirdzniecībā ir sarežģītāki nekā nacionālajā, sekojošo iemeslu dēļ:
atšķirīgs valstu iejaukšanās līmenis ekonomikā;
tirgu daudzveidība; eksportējamās produkcijas cena pieaug;
pastāv atšķirības praksē nosakot fiksētās un mainīgās cenas;
ir atšķirības konkurences cīņas vadīšanā starptautiskā arēnā. [2.,603.]
Katrā valstī ir likumi, kas nosaka patēriņa cenu veidošanos, taču šie likumi dažādi var ietekmēt dažādu preču cenu noteiktos periodos. Ierobežojumi var traucēt uzņēmumiem izmantot tiem optimālās stratēģijas. Valstiskā cenu regulēšana var paredzēt minimālo un maksimālo cenu robežu noteikšanu. Pret cenu samazināšanu vērsta regulēšana parasti ir vērsta pret uzņēmuma cenu politiku attiecībā pret konkurentu atraidīšanu un monopolstāvokļa ieņemšanu tirgū.…

Author's comment
Atlants