-
Kā mācību procesu ietekmē dzimums
NOBEIGUMS
Pēc šī darba uzrakstīšanas var secināt to, ka dzimumam ir nozīme pedagoģiskajā procesā, un tas spēj ietekmēt mācīšanās kvalitāti un zināšanu apguvi. Meitenes un zēni ir ļoti atšķirīgi, katram no viņiem piemīt individuālas un neatkārtojamas īpašības, kā arī dažādas savdabīgas vēlmes, prasmes, talanti un trūkumi. Ir svarīgi zināt šīs atšķirības un, strādājot par pedagogu, nebaidīties pielietot savas zināšanas.
Bērniem ir nepieciešams just un zināt, to, ka viņi kādam rūp, ka viņi ir sabiedrības daļa un to ka viņi ir vienlīdzīgi, neskatoties uz dzimumu, matu krāsu, intelektu vai stāvokli sabiedrībā.
Šajā jomā vēl varētu pētīt to, kā dzimums ietekmē pašus skolēnus. Vai audzēkņiem ir svarīgi, kāda dzimuma pārstāvis ir pedagogs? Kad viņi labāk uztver un apgūst mācību vielu - ja to pasniedz sieviete vai vīrietis? Vai skolēni arī ikdienā izrāda cieņu cits pret citu, respektē pretēja dzimuma pārstāvjus un saprot to, ka starp visiem valda vienlīdzība?
…
Šajā darbā aplūkosim to, kā zēnu un meiteņu atšķirības ietekmē zinību apgūšanas procesu, kā efektīgāk pasniegt jauniešiem mācību materiālu, lai tas labāk paliktu viņu atmiņā un tiktu labāk izprasts. Runāsim par to, kādi mācību priekšmeti un nozares labāk padodas meitenēm, kādi zēniem. Aplūkosim, cik pareizi vai nepareizi ir izveidota skolu programma atbilstoši dzimumu atšķirībām. Neaizmirsīsim arī par emocionālās uztveres atšķirībām zēniem un meitenēm dažādos vecuma posmos. Aplūkosim to, ka atšķirīga uzvedība veicina atšķirīgu attieksmi bērnos un to ka ir ļoti svarīgi audzēkņiem veltīt maksimāli vienlīdzīgu uzmanību un izturēties pret visiem vienādi. Izstrādājot šo darbu, es vēlētos uzzināt, vai tiešām pastāv tik krasas mācību paņēmienu atšķirības – starp tām metodēm, kas vairāk piemērotas meitenēm un tām, kas zēniem.
