Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Selektīva informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 1.
  • Research Papers 'Selektīva informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 2.
  • Research Papers 'Selektīva informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 3.
  • Research Papers 'Selektīva informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 4.
  • Research Papers 'Selektīva informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 5.
Extract

Vienu un to pašu priekšmetu, situāciju vai parādību dažādi cilvēki var uztvert dažādi. Var būt atšķirīgs vecums, citādāka pieredze, citas vērtības, vēlmes un sapņi, cita domāšana, cita uztvere. Šādu uztveres dažādību sauc par apercepciju.
Uztveres īpašība ir arī konstantums, tas ir, pastāvīgums, nemainīgums. Lai arī uztveres apstākļi, vide dažādās dzīves situācijās mainās, cilvēki spēj uztverē saglabāt priekšmeta formas, lieluma un krāsas relatīvu nemainīgumu. Tas ir konstantums.
Konstantumu nosaka dzīves pieredze. Apzināmies, ka tuvāk esošie ķermeņi izskatās lielāki nekā tālāk esošie. Piemēram, fotografējot fonā esošās mājas var izskatīties tikpat lielas kā priekšā stāvošie cilvēki. Skatoties uz guļošu cilvēku no priekšas, viņa kājas izskatās divreiz garākas par rumpi un galvu kopā.…

Author's comment
Atlants