Evaluation:
Published: 03.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 1.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 2.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 3.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 4.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 5.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 6.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 7.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 8.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 9.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 10.
  • Research Papers 'Tūrisma nozare', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Latvijas tūrisma nozares nozīmīgākie rādītāji    4
2.  Latvijas tūrisma nozares eksportspēja    5
3.  Ārzemju ceļotāju analīze    6
3.1.  Ārzemju ceļotāju kopējie izdevumi Latvijā    6
3.2.  Ārvalstu viesi Latvijā sadalījumā pa valstīm    6
3.3.  Tūrisma ietekme uz Latvijas IKP 2012. gadā    7
4.  Nozares SVID analīze    8
5.  Secinājumi    10
6.  Bibliogrāfiskais saraksts    11
Extract

5. Secinājumi
Lai veicinātu tūrisma nozares attīstību, Ekonomikas ministrija ir izvirzījusi tūrismu kā vienu no valsts prioritārajām nozarēm, kā arī noteikusi nozares ekonomiskos mērķus līdz 2015. gadam:
- palielināt to ārvalstu tūristu īpatsvaru Latvijā, kas uzturas trīs un vairāk diennakšu;
- palielināt tūrisma pakalpojumu eksporta pieaugumu salīdzināmās cenās katru gadu par 5-10%;
- sasniegt tūrisma raksturīgo nozaru īpatsvara pieaugumu IKP līdz aptuveni 5%;
- nodrošināt, ka vietējā tūrisma pakalpojumu procentuālais pieaugums katru gadu ir lielāks par kopējo tūrisma pakalpojumu eksporta procentuālo pieaugumu.
Latvijas Bankas eksperts Artūrs Kaņepājs, pamatojoties no citu valstu pieredzes, norāda, ka, lai gan Latvijas tūrisma izaugsmei vēl ir izaugsmes potenciāls, tomēr tā nevarēs ilgstoši apsteigt kopējo tautsaimniecības izaugsmi.
Kā nozīmīga nākotnes tendence un reizē arī iespēja Latvijas tūrisma attīstībā ir sadarbības veidošana starp dažādiem tūrismā iesaistītiem uzņēmumiem, kas citkārt tiek uztverti kā konkurenti. Piemēram, plānojot nedēļas nogali Latvijas laukos, ceļotājam nepietiks tikai ar gultasvietu un brokastīm, viņu interesēs arī atpūtas vietas tuvākajā apkārtnē, piemēram, pastaiga vai velosipēdistu maršruts, slēpošanas iespējas ziemā, tuvākais muzejs vai pasākumi.23 Arī padziļinātajās intervijās ar nozares speciālistiem tika norādīts, ka uzņēmumi vairāk specializēsies, meklējot jaunas nišas, kā arī apvienosies savā starpā.


Author's comment
Atlants