Evaluation:
Published: 14.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 1.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 2.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 3.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 4.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 5.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 6.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 7.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena jautājumi socioloģijā', 8.
Extract

26.Kas ir kvantitatīvās un kas ir kvalitatīvās pētniecības metodes? Ar ko tās atšķiras? Kvantitatīvās pētniecības metodes – veidojās un attīstījās dabaszinātnēs, lai pētītu dabiskos fenomenus. Atzīst kvantificējamus datus.Pamatā pozitīvisms. Meklē cēloņsakarības (jo...jo, ja...tad).Mērķis – atrast faktus un cēloņus.Mēģina izdarīt prognozes.Vispārina iegūtos rezultātus. Pārbauda teorijas, hipotēzes. Izmanto eksperimentālās metodes un kvantitatīvos mērījumus , t.i, skaitļus un statistiku. Iegūto informāciju pārveido skaitliskā izteiksmē. Kvalitatīvās pētniecības metodes – veidojās un attīstījās sociālajās zinātnēs, lai ļautu pētniekiem pētīt sociālās un kultūras parādības.Atzīst tekstuālu informāciju. Pamatā antipozitīvisms. Mēģina saprast kādu sociālo fenomenu jeb parādību tās specifiskajā vidē.Rada teorijas un viedokļus.Izmanto aprakstus un kategorijas (vārdi, tekstuāla informācija). Pievērš uzmanību individuālajiem gadījumiem un cilvēku izpratnei un domāšanai par konkrēto lietu noteiktos gadījumos. Mērķis – dziļāk saprast indivīda viedokli un skatījumu, pieredzi un interpretāciju (nevis kvantificēt). …

Author's comment
Editor's remarks
Atlants