Author:
Evaluation:
Published: 21.01.2014.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
  • Research Papers 'Socioloģija', 1.
  • Research Papers 'Socioloģija', 2.
  • Research Papers 'Socioloģija', 3.
  • Research Papers 'Socioloģija', 4.
  • Research Papers 'Socioloģija', 5.
  • Research Papers 'Socioloģija', 6.
  • Research Papers 'Socioloģija', 7.
  • Research Papers 'Socioloģija', 8.
  • Research Papers 'Socioloģija', 9.
  • Research Papers 'Socioloģija', 10.
  • Research Papers 'Socioloģija', 11.
Extract

Piemēram, attēlu analīzē, darba principi kā ar jebkuru citu avotu: aplūko kā kopumu, apkopo savas pētāmās tēmas kopumu, analizē. Tad uzdod jautājumu: kā vienu un to pašu tēmu pasniedz dažādi avoti (piem, preses izdevumi), kādas tēmas parādās un dominē dažādu valstu vai vienas valsts dažādu iekārtu vēstures mācību grāmatās, kāds ir attēlu ideoloģiskais segments dažādas izcelsmes avotos? Piemēram, attēlu kopumu sadala detaļās, lai gūtu maksimāli daudz informāciju: nosaka izpildes tehniku (zīmējums, fotogrāfija, glezna utt.), konstatē autoru (vismaz hipotēzes līmenī), kvalitāte, profesionāļa vai amatiera darbs, oriģināls vai pārpublicējums, tapšanas laiks (ja reprodukcija, tad kur ir oriģināls?), lielums, kad un kur pirmo reizi publiskots, klasificē pa krāsām (melnbalts, krāsains, vienkrāsas), nosaka sižetus, nosaka attēla ideoloģisko ievirzi (tieša, slēpta), žanru (ainava, portrets, masu skati, darbs, atpūta, sabiedriskā dzīve, attēlojamo personu dzimums, sociālā piederība), inscinējums vai dokumentāls attēls, redzamo personu apģērbs, frizūra, sejas izteiksme, vispārējā noskaņa, paraksts zem attēla (saturs, stils, ideologija), autora attieksme (heroizējoša, neitrāla, nicinoša), attēls avotam raksturīgs vai izņēmums?
Kontentanalīzes trūkums ir nespēja kvantitatīvi noteikt to, kas paliek ārpus attēla, līdz ar to neatspoguļojas pilnībā kultūras konteksts un nozīme. Kontentanalīze arī nespēj izskaidrot un atveidot attiecības attēla ietvaros starp dažādām kategorijām – tā tikai konstatē šo kategoriju atveidošanas tendences ar kvantitatīviem rādītājiem.

Atlants