-
Mārketinga attīstības plāna izstrāde uzņēmumā SIA "DC"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Būvniecības nozare Latvijā un SIA “DC” vieta tajā | 8 |
2. | Mārketinga procesa analīze | 14 |
2.1. | Mārketinga loma uzņēmuma attīstībā | 16 |
2.2. | SIA „DC” iekšējās vides ietekmējošo faktoru raksturojums | 19 |
2.3. | SIA „DC” ārējās vides ietekmējošo faktoru raksturojums | 34 |
3. | SIA „DC” mārketinga attīstības plāna izstrāde | 51 |
3.1. | SVID matrica SIA „DC” | 51 |
3.2. | Vīzijas, misijas un mērķu definēšana | 54 |
3.3. | SIA „DC” mārketinga attīstības plāns | 59 |
Secinājumi un priekšlikumi | 73 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 76 |
Secinājumi un priekšlikumi
Izstrādājot diplomdarbs izdarīti šādi secinājumi un priekšlikumi:
• Būvniecības attīstību labvēlīgi ietekmē straujais investīciju kāpums. Laika periodā no 2004. – 2006. gadam ražošanas apjomi būvniecībā ik gadu pieaug vidēji par 14.1%. Sagaidāms, ka pierims nekustamā īpašuma bums. Tomēr pietiekami augsti būvniecības tempi ir sagaidāmi arī nākotnē saistība ar ES fondu finansētu projektu realizāciju;
• Valmierā ir vide, kurā var attīstīties tāda specifiska uzņēmējdarbības forma kā interjera projektēšana un iekārtošana, tomēr pieauguma tempi nevar būt īpaši strauji, jo ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaits nav liels, un vidējais iedzīvotāju līmenis nav augsts ;
• SIA „DC” nodarbojas ar interjera projektēšanu, interjera materiālu tirdzniecību, interjera veidošanu – remontu, mēbeļu projektēšanu, mēbeļu ražošanu un servisu, ar apgaismojuma projektēšanu, kā arī ar pirts lietu tirgošanu un koka izstrādājumu ražošanu;
• SIA „DC” vēlas būt par vadošo dizaineru un interjeru uzņēmumu, ieņemt stabilu vietu tirgū un iegūt stabilu vietu savā darbības sfērā. Uzņēmums ir realizējis daudzus veiksmīgus interjera projektus gan Valmierā, gan citās Latvijas pilsētās;
• Uzņēmumā strādā 7 cilvēki, t.i., uzņēmuma direktors, veikala vadītājs, pārdevēja, interjera dizainere, grāmatvede un sagādnieks. Izvērtējot esošo situāciju, var secināt, ka uzņēmumā darbinieki pietiek, bet vajadzētu pilnveidot esošo pakalpojumu klāstu, piemēram, žalūziju mērīšanas uzstādīšans pakalpojums, līdz ar to vajadzētu jaunu darbinieku pieņemt ;
• Pieņemot darbā jaunu darbinieku, esošie darbinieki, varētu sīkāk sadalīt savus pienākumus, tādā veidā panāktu efektīvāku darba rezultātus;
• Uzņēmums sagādes organizē vismaz 2 reizes nedēļā, kā arī vismaz divos mēnešos vienu reizi organizē sagādi no Itālijas, Polija, Vācijas u.c. valstīm. Uzņēmumam ir izstrādāts sagādes mērķis - pareizie materiāli vajadzīgā kvalitātē pietiekošā daudzumā, īstajā laikā, īstajā vietā, par visizdevīgāko cenu;
• SIA „DC” jāturpina attīstīt sadarbība ar ārvalstu mēbeļu un lampu piegādātājiem. Tādā veidā uzņēmums varētu darboties bez starpniekiem.
…
Diplomdarba mērķis ir izstrādāt SIA „DC” mārketinga attīstības plānu. Mērķa sasniegšanai nepieciešams veikt šādus uzdevumus: 1. Analizēt mārketinga teorētiskos aspektus. 2. Noteikt SIA „DC” vietu tirgū, izvērtējot nozares kopīgās attīstības tendences un uzņēmuma pozīciju starp līdzīgiem uzņēmumiem. 3. Analizēt SIA „DC” iekšējās un ārējās vides faktorus. 4. Izveidot SIA „DC” mārketinga attīstības plānu. Pirmajā daļā tiek analizēta būvniecības nozare Latvijā un SIA „DC” vieta tajā. Otrajā daļā autors raksturo mārketinga procesa analīzi SIA „DC”. Diplomdarba trešajā daļā autors izstrādā SVID matricu uzņēmumam SIA „DC”, definē vīziju, misiju un mērķus, kā arī izveido uzņēmuma mārketinga attīstības plānu.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.