Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 1.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 2.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 3.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 4.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 5.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 6.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 7.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 8.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 9.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 10.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 11.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 12.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 13.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 14.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 15.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 16.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 17.
  • Presentations 'Socioloģiskā metode', 18.
Extract

Socioloģiskās metodes jēdziens
Šī ir kritikas metode, kura apskata pastāvošo civiltiesību normas atbilstību tagadnes prasībām un mērķiem, un kādā veidā būtu jāizdara izmaiņas gan visumā, gan atsevišķās daļās
Šī metode parāda gan cilvēku izpratni un vērtējumu attiecībā uz jau pastāvošajiem likumiem, gan domas par likumu papildināšanu un grozīšanu.
Aptaujas metode
Aptaujas metode var tikt realizēta izmantojot anketēšanu vai standartizētās intervijas kā informācijas iegūšanas veidu.
Anketēšana:
informācijas iegūšanas veids izmantojot noteiktā veidā organizētu jautājumu kopumu, ko dēvē par anketu.
Anketa ir pētnieka instrumens, kā izstrādāšanu nosaka vairāki pamatprincipi:
anketu kompozicionāli veido 3 daļas (ievaddaļa, pamatdaļa un demogrāfisko datu daļa);
pēc formas izmantoti tiek atklātie, slēgtie un pusslēgtie jeb daļēji slēgtie jautājumi;
būtiski ir pārdomāt atbilžu variantus, ko dēvē par mērījumu skalu veidošanu;
Anketu izplatīšana. Anketēšana var būt tiešā (individuālā, vai grupveidīgā) vai pastarpinātā (pa pastu, ar preses starpniecību).
Izmantojot aptaujas metodi, sevišķa uzmanība jāpievērš jautājumiem, kas saistīti ar izlases veidošanu. Izdala dažādus izlases veidus, ko pamatos var iedalīt: varbūtīgā (piem., nejaušā gadījuma izlase) un nevarbūtīgā (piem., mērķtiecīgā izlase).
Anketēšanā iegūtie dati tiek kodēti un apstrādāti, izmantojot speciālas datu apstrādes programmas.
Kad dati apstrādāti, jāpievēršas to analīzei.
Standartizētās intervijas
No anketēšanas pamatos atšķiras ar to, ka informācijas iegūšanas nolūkos pēc iepriekš izstrādāta jautājumu saraksta notiek verbāla mijiedarbība starp pētnieku un respondentu.…

Atlants