Evaluation:
Published: 05.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 1.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 2.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 3.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 4.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 5.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 6.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 7.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 8.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 9.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 10.
  • Research Papers 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Motivācija un sasniegumi    4
  motivācijas spēja izskaidrot mācību sasniegumu atšķirības    4
  motivācijas saistība ar izziņu   
  sasniegumiem piedēvētie cēloņi   
  netiekšanās pēc sasniegumiem kā motivēta rīcība saglabāt pašvērtību   
  risinājumi pašvērtības saglabāšanai   
  sasniegumu vajadzības un citu motīvu iedarbība    7
II.  Motivācijas modeļu maiņa    7
  kognitīvās pieeja    7
  vides pieeja    9
  Kopsavilkums    9
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Viena no cilvēka raksturīgākajām uzvedības iezīmēm ir mērķtiecīga darbība un rīcība. Taču, lai šī mērķtiecīgā darbība notiktu, ir nepieciešams iekšējs dzinulis, kas to virza, un tā ir motivācija.

Motivācija ir arī ceļš uz pedagoģiskiem sasniegumiem. Kādā pētījumu pārskatā daudzās korelācijas starp motivācijas un sasniegumu mērījumiem bija caurmērā ap +0,34, un tas rāda, ka augsti motivācijas līmeņi un augsti sasniegumi iet ar motivāciju roku rokā. Tātad tā ir nozīmīga ne tikai skolēnu, bet arī studentu mācību darbā. Tas arī noteica tēmas izvēli.

Tēmas aktualitāte skaidrojama ar to, ka pēc Rīgas Domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta ziņām Rīgas skolās pie sociālajiem pedagogiem individuāli ar motivācijas trūkumu mācībās griezušies 15% skolēnu. Taču patiesais skaits, iespējams, ir vēl lielāks, jo 26% pie sociālā pedagoga griezušies neierašanās uz stundām dēļ. Motivācijas trūkums mācīties varētu būt viens no kavēšanas iemesliem.…

Author's comment
Atlants