Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 1.
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 2.
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 3.
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 4.
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 5.
  • Summaries, Notes 'Produkcijas sadales (novadīšanas tirgū) starptautiskie kanāli', 6.
Extract

Vairākums ražotāju nepārdod savas preces tieši gala lietotājiem. Starp ražotājiem un lietotājiem atrodas viens vai vairāki mārketinga kanāli — dažādas funkcijas pildošu mārketinga starpnieku kopumi. Uzņēmumi izmanto starpniekus, ja tiem nav pietiekamu finansu re­sursu tiešajam mārketingam un izplatīšanai, ja tiešais mārketings nevar tikt izman­tots un ja tie var pelnīt vairāk, izmantojot starpniekus. Starpnieki tiek izmantoti galvenokārt tādēļ, ka tie ir efektīvāki, padarot preces plaši pieejamas mērķa tirgiem. Svarīgākās starpnieku funkcijas ir informā­cijas ievākšana, veicināšana, pārrunu veikšana, pasūtījumu iesnieg­šana, finansēšanas organizēšana, riska uzņemšanās un preču fiziska pārņemšana valdījumā, apmaksas un īpašuma tiesību nodošanas orga­nizēšana.1
Ražotājiem ir vairāki varianti, kā sasniegt tirgu. Tie var pārdod tieši, izmantojot nulles līmeņa kanālu, vai izmantot viena, divu vai triju līmeņu kanālus. Lai izlemtu, kādu kanāla veidu izmantot, jāveic klientu vajadzību analīze, jānosaka kanāla mērķi un jāidentificē un jāizvērtē galvenās alternatīvas. Uzņēmumam ari jānosaka, vai izplatīt tā produktu ekskluzīvi, selektīvi vai intensīvi, un skaidri jānoformulē katra kanāla dalībnieka tiesības un atbildība.…

Author's comment
Atlants