Author:
Evaluation:
Published: 16.10.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kas ir bilingvisms?', 1.
  • Summaries, Notes 'Kas ir bilingvisms?', 2.
  • Summaries, Notes 'Kas ir bilingvisms?', 3.
Extract

5. Valodas prasmes līmeņa noteikšana.
Tiek iedalīti divās grupās: 1. Testi, kas nosaka personas valodas prasmes atbilstību noteiktiem standartiem un 2. Testi, kuros izvērtē konkrētas personas individuālo prasmi. Šobrīd lielāka uzmanība tiek vērsta uz testiem, kuri izvērtē individuālās prasmes, nevis salīdzina, personas, savā starpā.

L.Bahmana valodas kompetences modelis
Lingvistiskā kompetence sastāv no četriem komponentiem: lingvistiskā (sintakse, leksika utt.), sociolingvistiskā (valodas lietojums noteiktā situācijā), diskursa (spēja piedalīties ilgstošās sarunās, lasīt apjomīgus tekstus), stratēģiskā (spēja ar valodas palīdzību pārvarēt sazināšanās procesā radušās grūtības).
L. Bahmana modelī iekļauta gan lingvistiskā kompetence, gan lingvistiskā performance. Tas nozīmē, ka vērā tiek ņemtas ne tikai gramatikas zināšanas, bet arī zināšanas par to, kā valoda jālieto noteiktā komunikatīvā kontekstā. 

Author's comment
Atlants