-
Mārketinga komunikāciju komplekss
1. Preces potenciālie pircēji, līdzšinējie lietotāji, lēmuma pieņēmēji vai cilvēki, kas ietekmē tā pieņemšanu. Mērķauditorija nosaka ko teikt, kad teikt un kā vārdā teikt.
2. Vēlamā atbildes reakcija.
Pirkums – ilgstošs lēmuma pieņemšanas process. Jāzina, kurā stadijā mērķauditorija ir. Ir 6 stāvokļi:
1) informētība (kompetence) – vismaz nosaukumu zina vai neko, vai vairāk.
2) zināšana – zina kādas īpašības, īpatnības.
3) attieksme – no ļoti negatīvas līdz ļoti labvēlīgai. Ja nelabvēlīga attieksme ir trūkumu dēļ, tie vispirms jānovērš, tikai pēc tam var runāt par labajām pusēm.
4) priekšrokas došana.
5) pārliecība – varbūt domāju, ka tas ir vislabākais, bet man nevajag vispār.
6) pirkuma izdarīšana – mēģina “pagrūst” uz pirkumu – galējo soli.
Šie stāvokļi parasti noved pie 3 etapiem:
- izzināšana (1,2)
- emocijas (3,4,5)
- rīcības izpausmes (6)
Komunikatoram jāizzina, kurā etapā ir patērētāju pamatmasa, un jāizstrādā komunikācijas kampaņa, kas “pagrūdīs” uz nākamo.
3. Ziņojuma izvēle.
Ideālā variantā ziņojums piesaista uzmanību, rada (notur) interesi, rada vēlēšanos un mudina veikt darbību – AIDA modelis.
Ziņojuma radīšanai jārisina trīs problēmas:
1) ko teikt – ziņojuma saturs.
…
Mārketingam ir divi pamatuzdevumi: 1) detalizēti, rūpīgi un vispusīgi analizēt pircēju vajadzības, lai atbilstīgi konstatētajam adaptētu esošos vai radītu jaunus produktus; 2) aktīvi veidot pieprasījumu, veicinot, stimulējot produktu noietu, tā apjomu pieaugumu un uzņēmuma rentabilitātes paaugstināšanu. Šā (2.) uzdevuma risināšanas efektivitāte ir atkarīga no tā, cik veiksmīgi darbojas mārketinga komunikāciju komplekss. Jānotiek apmaiņai ar informāciju. Komunikācija un atgriezeniskā saite mārketingā: