-
Automobiļu teorija
Nr. | Chapter | Page. |
Automobiļa dati | 3 | |
1. | Motora jauda un griezes moments | 4 |
2. | Īpatnējā degvielas patēriņa aprēķins | 5 |
3. | Automašīnas teorētiskā ātruma raksturlīknes | 11 |
4. | Vilces bilances aprēķins | 14 |
5. | Jaudas bilance | 18 |
6. | Dinamiskais faktors | 21 |
7. | Paātrinājuma noteikšana | 24 |
8. | Kāpuma pārvarēšana | 27 |
9. | Bremzēšanas ceļš | 31 |
10. | Bremzēšana ar motoru | 36 |
11. | Optimālais bremzēšanas spēku sadalījums | 38 |
12. | Ieskriešanās intensitāte | 40 |
13. | Degvielas patēriņš | 43 |
2. Īpatnējā degvielas patēriņa aprēķins
Tā kā ir Zināma motora attīstītā jauda pie noteiktiem apgriezieniem, maksimālā jauda pie noteiktajiem apgriezieniem, nominālie apgriezieni, minimālo īpatnējo patēriņu aprēķina, vispirms atrodot noslodzes un apgriezienu koeficientus, kas ļauj aprēķināt minimālo īpatnējo un stundas patēriņu dotajiem apstākļiem.
,
kur: kN – koeficientu ko nosaka no grafika;
ge min – minimālais īpatnējais degvielas patēriņš pie maksimāla
droseļvārsta atvēruma; ge min = 210 g/kWh
…
Automobiļa dati 3 1. Motora jauda un griezes moments 4 2. Īpatnējā degvielas patēriņa aprēķins 5 3. Automašīnas teorētiskā ātruma raksturlīknes 11 4. Vilces bilances aprēķins 14 5. Jaudas bilance 18 6. Dinamiskais faktors 21 7. Paātrinājuma noteikšana 24 8. Kāpuma pārvarēšana 27 9. Bremzēšanas ceļš 31 10. Bremzēšana ar motoru 36 11. Optimālais bremzēšanas spēku sadalījums 38 12. Ieskriešanās intensitāte 40 13. Degvielas patēriņš
