-
Pakalpojuma kompānijas tēla veidošanas faktori
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pakalpojuma kompānijas tēla veidošanās faktoru definīciju skaidrojums | 7 |
2. | Pakalpojuma kompānija un tās tēls | 8 |
3. | Pakalpojuma kompānijas tēla veidošanās faktori | 9 |
3.1. | Zīmola reputācija | 9 |
3.2. | Pakalpojuma cena | 10 |
3.3. | Pakalpojuma kvalitāte | 11 |
3.4. | Pakalpojuma pieejamība | 11 |
4. | Cenas un kvalitātes atbilstība | 13 |
5. | Pētījuma rezultātu analīze | 14 |
Secinājumi un rekomendācijas | 21 | |
Nobeigums | 23 | |
Izmantotie literatūras avoti | 24 | |
Pielikumi | 25 |
Nobeigums
Autorei patika veikt zinātniski pētniecisko darbu, jo tas tika balstīts uz viņas interesēm. Darbs bija gan izzinošs, gan radošs. Veicot zinātniski pētniecisko darbu, autore ir iemācījusies meklēt informāciju un komentēt to, veidot pareizas anketas, intervēt zinošus cilvēkus, būt radošai un prast loģiski secināt un apkopot liela apjoma informāciju ar pašas veiktajiem pētījumiem.
Teorētiskie materiāli tika meklēti gan Latvijas Universitātes Ekonomikas un Vadības fakultātes, gan Dobeles novada bibliotēkā. Tā kā autore pirms zinātniski pētnieciskā darba veikšanas daudz ko nezināja par kompānijas tēlu, bet grāmatu apjoms bija liels, bija vajadzīgs daudz laika, lai spētu izlasīt, apkopot un komentēt atrasto informāciju. Darbs ar teorētiskiem materiāliem ļāva pārliecināties par izvēlētā zinātniski pētnieciskā darba nozīmīgumu.
Anketēšana tika veikta Rīgā, ātrās uzkodas restorānā ‘’McDonald’s’’. Lai drīkstētu anketēt tā apmeklētājus, autore lūdza atļauju restorāna vadībai. ‘’McDonald’s’’ ļoti rūpīgi strādā pie sava tēla un sargā to, tādēļ restorāna vadība no sākuma pati vēlējās pārliecināties vai anketās uzdotie jautājumi nevar sabojāt kompānijas tēlu un lūdza nosūtīt to uz e-pastu. Autore, pēc atļaujas saņemšanas, atkārtoti devās uz restorānu. Anketēšana notika divās valodās- latviešu un krievu, ņemot vērā apmeklētāju daudzvalodību. Šī pētījuma metode bija interesanta, tomēr lika saprast, ka ne visi cilvēki ir atsaucīgi.
Zinātniski pētnieciskā darba laikā tika veikta arī intervēšana. Autore veica intervēšanu ar kompānijas „ESPA Rīga,” SIA Latvija „Statoil” un „BUSINESS SITUATION MANAGEMENT” pārstāvjiem. Zinošu cilvēku domas palīdzējā iegūt atziņas un virzīties uz darbā izvirzītās hipotēzes apstiprināšanu. Kompāniju pārstāvji bija atsaucīgi, tomēr uzmanīgi, lai neatklātu visus kompānijas tēla noslēpumus un nepateiktu neko lieku.
Savas hipotēzes apstiprināšanos autore varēja secināt pēc video intervijas. Šo metodi pielietot bija radoši un interesanti. Autore izvēlējās uzdot jautājumus par ‘’Google’’ un telekomunikāciju sakaru tīkliem. Intervēto cilvēku domas bija līdzīgas vai pat sakrita, kas ļāva autorei viegli veikt secinājumus par izvēlēto pētījuma metodi.
Lai panāktu izvirzītā darba mērķi, autore izanalizēja un veica secinājumus par pētījumu un izpētīto literatūru. Autore saprata, ka cenas un kvalitātes atbilstība, kas kā noskaidrojās ir galvenais pakalpojuma kompānijas tēla veidošanās faktors pieejamā literatūrā ir tikai apskatīta, bet nav pētīta un izzināta līdz galam. Veiktais zinātniski pētnieciskais darbs var noderēt jauno uzņēmumu īpašniekiem, veidojot savas kompānijas tēlu.
…
Darba mērķis: Izzināt, kurš ir svarīgākais faktors pakalpojuma kompānijas tēla veidošanā: pakalpojuma cena, pakalpojuma kvalitāte, pakalpojuma pieejamība vai zīmola reputācija. Darbā izskaidroti jēdzieni, kas saistās ar pakalpojuma kompānijas tēla veidošanās faktoriem, analizēti četri pakalpojuma kompānijas tēla veidošanās faktori: pakalpojuma cena, pakalpojuma pieejamība, zīmola reputācija un pakalpojuma kvalitāte, analizēta pakalpojuma cenas un kvalitātes atbilstība, kā arī izzināti, apkopoti, analizēti viedokļi par to, kurš ir noteicošais faktors pakalpojuma kompānijas izvēlē. Darbā izteiktas rekomendācijas. Darbs satur 28 lapas, 7 attēlus, 1 tabulu, 8 bibliogrāfiskos nosaukumus, 3 pielikumus. Darba praktiskajā daļā anketēti „McDonald’s” apmeklētāji. Respondentu skaits ir 50. Veiktas 3 kompāniju pārstāvju intervijas. Pētījuma rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 1 tabulā un 7 attēlos.