Evaluation:
Published: 08.02.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana', 4.
  • Summaries, Notes 'Mērķtirgus noteikšana', 5.
Extract

Pieņemot lēmumu, kura no stratēģijām ir visatbilstošākā, jāņem vērā trīs faktori:
- Uzņēmuma resursi,
- Produkta iezīmes un vērtības,
- Izvēlēto segmentu raksturojošās iezīmes.
Uzņēmumiem vajag apsvērt vairākus faktorus izvēloties mārketinga stratēģiju mērķa tirgū. Piemēram, kura stratēģija vislabāk atbilst uzņēmuma resursiem. Ja kompānijas resursi ir ierobežoti vislabāk izvēlēties koncentrēto mārketingu. Tāpat jāņem vērā produkta mainīgums, vienveidīgiem produktiem labāk piemērots ir nediferencētais mārketings, turpretī daudzveidīgiem produktiem – diferencētais mārketings. Tāpat faktors var būt produkta dzīves cikls, jauna produkta gadījuma vislabāk ir izmantot nediferencēto vai koncentrēto mārketingu, bet produktam brieduma stadijā labāk izmantot diferencēto mārketingu. Vēl viens faktors ir tirgus mainīgums, ja tirgū daudziem patērētājiem ir vienāda gaume un pirkšanas apjoms, piemērots būs nediferencētais mārketings. Visbeidzot pēdējais faktos, kas ir ļoti svarīgs ir konkurentu tirgus stratēģijas, ja konkurenti izmanto diferencēto vai koncentrēto mārketingu, tad nediferencētā mārketinga izmantošana būtu pilnīgi postoša uzņēmumam. Kā arī ja konkurenti izmanto nediferencēto mārketingu, izdevīgi ir izmantot diferencēto vai koncentrēto mārketingu.

Atlants