Evaluation:
Published: 08.02.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības būtība', 1.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības būtība', 2.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības būtība', 3.
  • Summaries, Notes 'Patērētāju uzvedības būtība', 4.
Extract

Patērētāju uzvedība ir ļoti komplicēta un ir jāspēj iedomāties dažādas iespējamās patērētāju rīcības. Patērētāju uzvedību nevar ignorēt, jo necenšoties saprast, kas klientam varētu patikt, kāpēc klients izvēlas konkrēto zīmolu vai apmeklē tieši to veikalu var uzņēmumu novest bankrotā. Protams uzņēmējs var veidot sava uzņēmuma produktu un konceptu pēc saviem ieskatiem, bet nedrīkst aizmirst iedomāties citas iespējamās cilvēku rīcības motīvus, savādāk uzņēmuma klienti būs raksturā līdzīgi uzņēmējam, bet cita rakstura cilvēki izvairīsies no šī uzņēmuma.
Patērētāju uzvedību ir nepieciešams pētīt visiem uzņēmumiem, lai efektīvi pārdotu savu produkciju, papildinātu savu sortimentu, apkalpotu savus klientus u.c. iemeslu dēļ. Piemēram, pašmāju kosmētikas ražotājs Dzintars, nav ņēmis vērā, ka mūsdienās viens no faktoriem, kas ietekmē kosmētikas produktu iegādi ir produkta iepakojums. Tirgojot savu produkciju vecmodīgā iepakojumā rezultāts ir tāds, ka šo produktu vairs neviens nevēlas iegādāties, neskatoties uz to ka produkts ir kvalitatīvs un Latvijā ražots.
Iemesli kāpēc cilvēki kaut ko pērk vai nepērk ir ļoti daudz un dažādi, un veiksmīgam uzņēmējam šie iemesli ir jāspēj saskatīt.

Atlants