Author:
Evaluation:
Published: 21.09.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Essays 'Uztvere', 1.
  • Essays 'Uztvere', 2.
  • Essays 'Uztvere', 3.
  • Essays 'Uztvere', 4.
  • Essays 'Uztvere', 5.
Extract

Svarīgi ir saglabāt transcendentālo mijiedarbību starp indivīdu un sabiedrību, kas noris intuitīvi. Ir svarīgi apjaust indivīda neaizskaramību pasaules apziņas telpā un attīstīt „kolektīvās apziņas” dinamiku ar transcendentāli kritiskās audzināšanas zinātni.
Pasaules izzināšana noris divos līmeņos: jutekliskajā un vispārinātajā.
Pirmais līmenis – jutekliskā izziņa ietver sajūtas un uztveri. Otrais līmenis – vispārinātā izziņa ietver iztēli, domāšanu un runu mijiedarbojoties ar kopīgo pasaules telpu. Šos abus līmeņus organizē uzmanība un atmiņa.
Veicot izpēti var secināt, ka pasaules telpas apgūšana norit ar sajūtu un uztveres palīdzību, ko apstrādā domāšana un iztēle.
Savā pedagoģijas darbā ar aktieriem izvēlētos pielietot terminu „Jaunā laikmeta ētika”, kas būtu piemērojama praksē. Atsaucoties uz J.Raiņa ētiku un iepriekš minētām pasaules aktualitātēm aktierus motivētu atgriesties pie pārpasalīgās uztveres un saskatīt katrā tēlu sistēmā dievišķo un pārpasaulīgo, lai spētu virzīt sabiedrību pie „kolektīvās apziņas” izpratnes. Dažādo teorētisko paradigmu izzināšana caur sevi un kritiskās domāšanas pielietojms liek izvērtēt indivīdu reālajā dzīvē saprotot viņa unikālo kosmosa esību, virzot studentu individuāli domāt un izvērtēt pasaules vērtības.

Author's comment
Atlants