Author:
Evaluation:
Published: 08.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 1.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 2.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 3.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 4.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 5.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 6.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskā pozīcija', 7.
Extract

Pozīcija – tas ir stāvoklis, sarežģīta personības attiecību, mērķu, motīvu un vērtību sistēma. Audzinātāja pozīcija audzināšanas darbības procesā ir stāvoklis, attieksme pret audzēkņiem, to darbību, kurā viņi reāli piedalās. Audzināšanas darbā audzinātāja vadošā pozīcija ir objektīvi nosacīta. Psihologi un pedagogi vienmēr apgalvojuši, ka jaunā paaudze pasauli apgūst ar pieaugušo starpniecību.
Audzinātāja pozīciju nosaka arī pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par to, audzināšanas darbībā panākumi ir tikai tad sasniedzami, ja ārējie apstākļi, prasības un audzināmā vajadzības ir vienotībā, tādēļ audzināšanas darbības organizācijā atkarībā no audzēkņu vecuma un organizācijas posma (psiholoģiskās un praktiskās sagatavošanas, realizācijas un analīzes, novērtēšanas) var runāt par audzinātāja
tiešās vadības;
netiešās jeb pastiprinātās vadības;
konsultanta;
līdztiesīgas sadarbības pozīcijām.
Netiešās vadības pozīcijai raksturīgs tas , ka audzinātājs nekad neuzdod uzdevumu audzēknim tieši, bet ar citu cilvēku , situācijas, literārā paņēmiena u.c. starpniecību .
Konsultanta padomdevēja pozīcijā audzinātājs, balstoties uz savu pieredzi, zināšanām par audzēkņu individuālo un kolektīva attīstību, cenšas ieteikt līdzekļus darbības veikšanai. …

Author's comment
Atlants