Author:
Evaluation:
Published: 29.12.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 1.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 2.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 3.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 4.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 5.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 6.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 7.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 8.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 9.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 10.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 11.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 12.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 13.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 14.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 15.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 16.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 17.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 18.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 19.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 20.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 21.
  • Research Papers 'Bērnu psiholoģiskā audzināšana', 22.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kas ir psiholoģijas zinātne?    4
2.  Faktori, kas nosaka psihisko attīstību    5
3.  Kas ir domāšana?    6
3.1.  Radošā domāšana    6
4.  Bērnu psiholoģijas problēmām, kas nereti rodas dēļ vecāku neuzmanības un zināšanu/iemaņu trūkuma    7
4.1.  Pieaugušais, kas iedrošina bērnu domāt radoši    9
4.2.  Pieaugušais, kas nomāc bērna radošu domāšanu    9
4.3.  Radošs klimats    10
5.  Domāšana un intelekts    11
5.1.  Kā palīdzēt bērnam saredzēt?    12
5.2.  Kā palīdzēt bērnam izvēlēties?    12
5.3.  Kā palīdzēt bērnam plānot?    12
5.4.  Kā palīdzēt bērnam pašsavaldību?    13
6.  Sajūtas un uztvere    14
6.1.  Attēli    15
6.2.  Stāsti    15
6.3.  Prāta vētra jeb „ideju viesulis”    16
6.4.  Zīmēšana    16
  Secinājumi    17
  Anotācija    18
  Izmantotā literatūra    19
  Pielikums    20
Extract

1.Kas ir psiholoģijas zinātne?

Tā ir zinātne par dvēseli. Mēs vārdu lietojam ar pavisam citu nozīmi. Tas tiek izmantots par vārda sinonīmu, lai apzīmētu augstāk organizētas matērijas-galvas smadzeņu-īpašību. Psihe, tā ir mūsu sajūtas un uztvere, atmiņa un priekšstati, domāšana un fantāzija, jūtas un griba.
Dvēsele, psihe- tā ir personības iekšējā pasaule, kas rodas cilvēka un apkārtējās vides savstarpējā mijiedarbībā, šis vides aktīvas atspoguļošanas procesā. Vārds dvēsele tiek lietots arī citā nozīmē. Piemēram, saka, ka „dvēsele sāp”, „dvēsele priecājas”. „Viņam nav dvēseles” vai „Tas ir dvēseles cilvēks”. Šādos gadījumos ar jēdzienu apzīmē tikai cilvēka spēju just līdzi, pārdzīvot, iedziļināties citu cilvēku bēdās, ciešanās un priekos, priecāties un ciest kopā ar citiem.

2.Faktori, kas nosaka psihisko attīstību.

1. Genotips (hromosomas un gēni)
Genotipa ietekme uz attīstību sākas kopš apaugļošanās un turpinās visu dzīvi. Genotipa ietekme uz psihiskajām īpašībām daļēji ir atkarīga arī no vides.
• Rada ģenētiskos priekšnoteikumus attīstībai,
• Ietver informāciju katras organisma šūnas izveidei.

Author's comment
Atlants