Evaluation:
Published: 27.03.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 1.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 2.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 3.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 4.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 5.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 6.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 7.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 8.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 9.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 10.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 11.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 12.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 13.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 14.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 15.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 16.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 17.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 18.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Leonardo da Vinči bērnība    4
2.  Leonardo mācekļa gaitas    6
3.  Leonardo radošā darbība    8
3.1.  Leonardo pētījumi un atklājumi    9
3.2.  Mākslas darbi    10
4.  Pēdējie dzīves gadi    14
  Secinājumi    17
  Izmantotā literatūra    18
Extract

Rakstīt referātu par Leonardo da Vinči, es izvēlējos tāpēc, ka viņš bija viens no renesanses laikmeta izcilākajiem cilvēkiem.
Renesansē cilvēks it kā atvēra acis un paskatījās sev apkārt; viņš sāka tiekties aptvert un izzināt visu apkārtesošo kā savu īpašumu, kas viņam sagādā estētisku baudījumu. Par izpētes objektu tika padarīts viss - gan absolūti pareizais, gan bezjēdzīgais. Cilvēce sāka pievērsties tādām lietām, par ko viduslaikos domāt bija pilnīgi nepieļaujami, meklēja jaunas atklāsmes tur, kur agrāk par to pat iedomāties nebija iespējams. Spēja apšaubīt līdz šim par vispilnīgāko patiesību pieņemtās normas bija renesansei raksturīga iezīme. Renesanses laikmetā cilvēkam atklājās viņa neierobežotās iespējas izzināt visu par apkārtējo pasauli, ieskaitot arī paša cilvēka būtību. Frančesko Petrarka (Francesco Petrarka, 1304-1374) rakstīja: "Kāda jēga ir izzināt zvēru, putnu, zivju un čūsku dabu un nepazīt cilvēka dabu, nezināt, kādēļ mēs eksistējam, no kurienes esam atnākuši un kurp ejam?" Humānistu paustā tēze "Cilvēks var visu!" modināja cilvēkos (it sevišķi māksliniekos) tieksmi izmēģināt savas spējas daudzās zinātņu un mākslas sfērās: tēlotājā mākslā, arhitektūrā, dzejā, mūzikā, matemātikā, anatomijā u.c. Raksturīgi, ka renesanses laikmetā tika godāta un cildināta vēlme izzināt visu, lai radoši attīstītu savu personību. Augstu tika vērtēta individualitāte, kas saistījās ar saviem personiskajiem pārdzīvojumiem un spēju par tiem pastāstīt sabiedrībai.
Leonardo da Vinči bija gan zinātnieks, gan izgudrotājs, gan gleznotājs, tēlnieks, arhitekts, mūziķis vienā personā. Es vēlējos uzzināt, kas ietekmēja un kas attīstīja viņā šos talantus. Man interesēja, kas īsti Leonardo padarīja pasaulslavenu.Gribēju tuvāk uzzināt par gleznu tapšanas vēsturi. …

Author's comment
Atlants