Evaluation:
Published: 13.11.2017.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Publiskā runa', 1.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 2.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 3.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 4.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 5.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 6.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 7.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 8.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 9.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 10.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 11.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 12.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 13.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 14.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 15.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 16.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 17.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 18.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 19.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 20.
  • Research Papers 'Publiskā runa', 21.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Publiskā uzstāšanās    4
1.1.  Publiskās runas veidi    4
1.2.  Ārējais izskats    5
1.3.  Ķermeņa valoda    5
2.  Teksta loģiskā analīze    6
2.1.  Runas taktis    8
2.2.  Teikuma melodija    9
2.3.  Intonācija    11
3.  Domāšanas jēdziens    12
4.  Ārējā un iekšējā runa    13
5.  Priekšstats, priekšstatu glezna, asociācijas    13
6.  Virsuzdevums, caurviju darbība un pretdarbība    15
  Secinājumi    16
  Izmantotās informācijas avoti    17
  Pielikums    18
Extract

SECINĀJUMI
Apgūstot skatuves runas pamatus, nācās saskarties ar grūtībām, veidojot teksta analīzi savam runājamajam tekstam. Piemēram, es nekad nebūtu iedomājusies, ka runājot kāda cita tekstu, ir nepieciešama tik liela piepūle, lai patiesi to izprastu. Kad teikumiem un vārdiem ir izveidojusies asociācija, tikai tad patiesi ir iespējams pašam noticēt sev. Melodiju veidošana sākumā likās samākslota, līdz izprata tekstu pilnībā.
Skatuves runā ir nepieciešama aizrautība, degsme, citādi ja tās nav, tad klausītājam nav motivācija, lai klausītos. Kaut tiek pārrunāts viens un tas pats teksts vairākas reizes, nemaz nenozīmē, ka to spēsi pastāstīt citiem perfekti. Ir jāpārlasa un domās jāpārdomā neskaitāmas reizes, lai zinātu, kas vēl jāpilnveido.
Personīgi, es centos tekstā meklēt, asociējot ar sev tuvām izjūtām, emocijām, tāpēc lekcijas ietvaros izvēloties pirmdienas fabulu "Kā mācīties". Semestra laikā iemācījusies, ka visa šī teksta loģiskā analīze ir nepieciešamas, lai runa pārliecinātu mērķauditoriju, šajā gadījumā pārējos kursabiedrus. Runājot daiļdarbu visvieglāk ir veidot asociācijas, priekšstatus un priekšstatu gleznas, turpretī informatīvo tekstu runājot, emocionalitāte paliek otrajā plānā, bet vairāk jāpiedomā pie teikumu dalīšanas taktīs, melodijās, veicot teikumu un teksta kopējo teksta analīzi.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants