Author:
Evaluation:
Published: 08.03.2017.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 1.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 2.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 3.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 4.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 5.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 6.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 7.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 8.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 9.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 10.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 11.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 12.
  • Presentations 'Saimniecība un izglītība padomju okupācijas laikā', 13.
Extract

Latvijas Komunistiskā partija, Centrālajā Komitejā pieņēma lēmumu par mašīnu–zirgu iznomāšanas punktu izveidi, šim nolūkam nacionalizējot katrā pagastā vienu zemnieku "lielsaimniecību" ar visu inventāru.

Privātīpašums bija aizliegts, to aizstājot ar personisko īpašumu;
Visi ražošanas līdzekļi (rūpnīcas, to iekārtas, zvejas kuģi, sabiedriskais transports) piederēja valstij, to sauca par sociālistisko īpašumu;
Zemnieku saimniecības tika likvidētas, to vietā lauksaimniecībā nodarbinātie tika apvienoti kolektīvajās saimniecībās (kolhozos) un padomju saimniecībās (sovhozos).

Izglītība
Sadzīvē un valsts pārvaldē sāka dominēt krievu valoda;
Skolās sāka mācīt PSRS vēsturi un krievu valodu;
Izglītības sistēma tika pakļauta staļinisma diktātam, tajā notika pārmaiņas, kas skāra mācību plānus un struktūru, audzināšanas procesu.
Galvenā jaunās sistēmas virzība bija audzināt jaunatni komunisma garā;

Tika likvidētas visas privātās mācību iestādes;
Darbaļaužu bērniem skolās un augstskolās atcēla mācību maksu;
Skolu programmās nebija paredzēta ticības mācība;
Tika ieviestas plaša sociālo garantiju sistēma;
Tika ierobežots vai pat pārtraukts normāls pētniecības un akadēmiskais darbs daudzās humanitāro un sociālo zinātņu nozarēs kopumā;

Author's comment
Atlants