Author:
Evaluation:
Published: 15.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 1.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 2.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 3.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 4.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 5.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 6.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 7.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 8.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 9.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 10.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 11.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 12.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 13.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 14.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 15.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 16.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 17.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 18.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 19.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 20.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 21.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 22.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 23.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 24.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 25.
  • Research Papers 'Tirgus struktūra tūrismā. Tūrisma tirgus struktūru piemēri pasaulē un Latvijā', 26.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Tirgus struktūra tūrismā. Monopoli, oligopoli, konkurence    3
2.  Monopoldarbības priekšnoteikumi tūrismā. Cenu diskriminācija tūrismā    10
3.  Oligopoli tūrismā. Karteļi. IATAs piemērs    14
4.  Monopolistiskā konkurence    21
5.  Tīrā/pilnīgā konkurence tūrismā    23
6.  Tūrisma tirgus struktūru piemēri Latvijā/ Eiropā/ Pasaulē    24
7.  Izmantotā literatūra    26
Extract

Vārds „konkurence” ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem.
Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrdodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpējim aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.[1;168]
Konkurence ir ekonomiska sacensība ( būtībā sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms ) starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tigū vai kādā tigus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemam sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu ( pakalpojumus ), efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas nosacījums. Visrožainākā nākotne ir tiem, kas konkurences kaujas laikā gūst vērā ņemamus panākumus. …

Author's comment
Atlants