Author:
Evaluation:
Published: 30.06.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 1.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 2.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 3.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 4.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 5.
Extract

Secinājumi
Pusaudžu periods veido pāreju no bērnības uz jaunības periodu. Šī perioda īpašā nozīme ir
saistāma ar bērna pubertāti un sociālo attīstību.
Šajā vecumā:
• izveidojas bērna personības pamatiezīmes un kvalitāte;
• atklājas iepriekšējos periodos izveidojušās ietekmes emocionālajā, kognitīvajā un
sociālajā sfērā.
Pusaudžu perioda psihiskās attīstības pazīmes:
• hormonu vētras;
• autoritāšu maiņa;
• pretenziju līmeņa paaugstināšanās;
• pašcieņa, sava ES apzināšanās,
• apziņas maiņa pret sevi (sakāpināta pašapziņa);
• mainās fizioloģiskie procesi organismā;
• vēlme būt pieaugušam;
Pusaudžu vecumposma kognitīvā attīstība. Šajā vecumā:
• ir vēlme apgūt jaunus un abstraktus jēdzienus;
• pieaug pašizziņas, paškontroles nozīme;
• spēja pieņemt lēmumus;
• spēja plānot darbību;
• arvien lielāka nozīme loģikai un gribai;
• pieaug intelektuālo domāšanas operāciju nozīme;
• attīstās vispārīgās intelektuālās spējas;
• spēj spriest par sarežģītām, abstraktām idejām.

Author's comment
Atlants