-
Uzņēmuma a/s "Laima" mikrovide
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | A/S "Laima" vēsture | 4 |
A/s „Laima” ražotne (Miera iela 22, Sporta iela 2) sastāv no vairākiem iecirkņiem | 6 | |
2. | Uzņēmējdarbības likumdošana | 8 |
3. | Uzņēmējdarbības vides raksturojums | 12 |
3.1 | A/s „Laima” mikrovides raksturojums | 12 |
3.1 | AS „Laima” SVID analīze | 16 |
Secinājumi | 19 | |
Priekšlikums | 20 | |
Izmantotā literatūra | 21 |
A/S „Laima” vēsture sākās 19. gadsimta beigās. 1870. gadā vācu uzņēmējs rūpnieks Teodors Rigerts nodibināja un nosauca savā vārdā pirmo saldumu fabriku Rīgā un iesāka šokolādes izstrādājumu izgatavošanu. Viņa tradīcijas 1924. gadā pārņēma a/s „Laima”, paplašinot ražošanu un pārdodot produkciju ne tikai Latvijā, bet arī Francijā, Anglijā, ASV u.c. Kopš tā laika vārds “Laima” kļuvis par sinonīmu garšīgām konfektēm, tortēm, šokolādei, vafelēm – un tā jau desmitiem gadu!
1881. gadā tika dibināta konservu un konfekšu fabrika L.W.GOEGGINGER. Uzņēmumā ražoja gan konfektes, šokolādi un biskvītus, gan arī dažāda veida konservus. Padomju laikā fabriku pārdēvēja par Uzvara un tās ražotās karameles un zefīri bija vieni no pieprasītākajiem visā Padomju Savienībā.
1910. gadā Vilhelms Ķuze izveidoja saldumu ražošanas uzņēmumu Staburadze, kas līdz pagājušā gadsimta nogalei kļuva par Latvijā lielāko cepumu un tortu ražotāju.
1940. gadā abus uzņēmumus nacionalizēja un pārdēvēja par konditorejas fabrikām Laima un Uzvara. Laima specializējās šokolādes konditorejas, bet Uzvara - cukura konditorejas ražošanā.
1993. gadā Laimu un 1994. gadā Uzvaru privatizēja, un no valsts uzņēmumiem tās kļuva par privātām akciju sabiedrībām.
1998. gada janvārī a/s „Laima” apvienojās ar a/s „Uzvara”, paturot nosaukumu a/s „Laima” un saglabājot divas tirdzniecības markas - Laima un Uzvara.…
AS LAIMA ir viens no senākajiem saldumu ražotājiem Baltijā. Tā ir attīstījusies, vairāku gadu garumā un joprojām LAIMA ir populārs un atpazīstams zīmols gan Latvijā, gan pasaulē. Cilvēkiem vienmēr ir garšojuši saldumi, un tie vienmēr tiek pirkti. Laimas produktiem ir liels uzticamu klientu skaits, kuri novērtē saldumu augsto kvalitāti un izsmalcināto garšu. Apvienojot augstu kvalitāti, modernu ražošanas tehnoloģiju un no vecmeistariem mantotos amata noslēpumus, tiek uzlaboti esošie un radīti jauni saldumu veidi, kas spēj ieinteresēt ikvienu pircēju, un to nodrošina uzņēmuma ražošanas daļa. Protams, lai uzņēmums veiksmīgi darbotos, ir nepieciešama laba uzņēmuma mikrovide un jāievēro likumdošana. Jo mikrovides faktori iedarbojas tieši uz uzņēmumu un tos uzņēmums lielā mērā var ietekmēt un kontrolēt. Darba mērķis: Izpētīt uzņēmuma a/s Laima mikrovidi. Darba uzdevumi: Iepazīšanās ar a/s “Laima” vēsturi, pašlaik situāciju uzņēmumā, pozīciju tirgū; Apskatīt likumdošanu; Izveidot SVID analīzi par uzņēmumu.
Nekvalitatīvas atsauces.