Author:
Evaluation:
Published: 29.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 1.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 2.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 3.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 4.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 5.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 6.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 7.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 8.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 9.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 10.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 11.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 12.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 13.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 14.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 15.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 16.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 17.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 18.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 19.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 20.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 21.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 22.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 23.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 24.
  • Summaries, Notes 'Cenu veidošana', 25.
Extract

Cena
Cena ir ekonomiskā kategorija, kas izsaka to naudas summu, par kuru pārdevējs vēlas pārdot savu preci un pircējs gatavs pirkt.
Cena ir preces vērtība, kas izteikta naudas vērtībā.
Cena ir sarežģīta ekonomiska kategorija, kas ikdienā izpaužas kā attiecības starp subjektiem, fiziskām personām, juridiskām personām un valsts institūcijām.
Pēc cenas var atpazīt uzņēmuma uzvedību/ rīcību tirgū.
Cena signalīze par uzņēmuma mērķiem un konkurētspēju.
Cena ir konkurences instruments (konkurence – virzīšanas spēks).
Cena ir vienīgais mārketinga MIX elements, kurš dod peļņu, jo pārējie tik veido izmaksas.
Ekonomiskās teorijas:
Radikāla – ekonomiskā teorija ir tikai teorija
Kompromisa.
Cena kā galvenā tirgus kategorija. Cenas loma uzņēmumu darbībā un ekonomikas regulēšanā.
Cena kā tirgus kategorija ir preci raksturojošais rādītājs, kurš sevī „ietver” pārējos rādītājus, tai skaitā mārketinga pamatelementus: vēlmes, vajadzības, pieprasījumu, preci, maiņu, darījumu u.c. (cenā izpaužas vēlmes, vajadzības, pieprasījums, maiņas nepieciešamība.)
Ražotāju piedāvājumu aprobē tirgus, tā kā tirgus saimniecības virzošais spēks ir konkurence, tad cena ir konkurences instruments.
Cenas ciešā saistība ar objektiem ekonomikas likumiem, pilda noteiktas funkcijas/ kuras galu galā nosaka cenas lomu saimnieciskajā mehānismā.
Cenu funkcijas raksturo ar īpašībām, kuras tai kā ekonomiskai kategorijai objektīvi piemīt. Šīs īpašības nosaka cenas lomu un vietu tirgus mehānismā un to aktīvo darbību un ekonomiskajiem procesiem.
Cenas funkcijas:
Sabiedriskā darba un uzskaites un mērīšanas funkcija
Pieprasījuma un piedāvājuma sabalansēšanas funkcija
Stimulēšanas funkcija
Sadales un pārdales funkcija.…

Author's comment
Atlants