Evaluation:
Published: 03.11.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 1.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 2.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 3.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 4.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 5.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 6.
  • Summaries, Notes 'Economics Concepts for the Social Sciences Economics without Apology', 7.
Extract

3. Market failures may also be associated with public goods. Publicness here does not necessarily refer to government provision; rather, it means that the goods benefits possess two properties that distinguish these goods from those that can be traded in markets. First, a pure public goods benefits are no excludable, with both payers and nonpayers gaining from the good once it is provided.

Text translation
Page 9 (much interest….)
Liela interese tiek izrādīta informācijas lomai ekonomiskajās sistēmās. Klasiskā ekonomika deva maz informāciju, jo tika pieņemts, ka visi ir ļoti labi informēti. Tāpat tika uzskatīts, ka informācija neko nemaksā. Pēdējos gados, informāciju sāk uzskatīt par faktoru, ar kuru būtu jārēķinās, un tādu, kura iegūšana izmaksās dārgi. Zināšanas, un kuram tās pieder un kad, ir svarīgs, noteicošais ekonomisko rezultātu faktors (skatīt 7. nodaļu). Aplūkosim investoru akciju tirgū, kas paredzētu, vai kuram ir pieejama ticama informācija par korporācijas nākotnes perspektīvām. Kad šīs zināšanas tiek iegūtas, investori rīkojas saskaņā ar tām, un, to darot, ietekmē akciju cenas, ātri atspoguļojot šīs perspektīvas. Kad dažus mēnešus vēlāk šīs izredzes tiek realizēts, tad akciju cenas “knapi kustas”, gaidāmo notikumu ietekme uz uzņēmuma vērtību jau ir notikusi. Īpaši aizraujoša informācijas analīze rodas, ja viena darījuma puse zina vairāk nekā otra. Šī „asimetriskās informācijas” situācija izplatās gan sociālajā, gan ekonomiskajā kontekstā. …

Author's comment
Editor's remarks
Atlants