Author:
Evaluation:
Published: 24.11.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Mārketings. Sabiedriskās attiecības', 1.
  • Summaries, Notes 'Mārketings. Sabiedriskās attiecības', 2.
Extract

3. Ar ko atšķiras mārketings no PR?
Mārketinga darbība attiecas uz produktiem, pakalpojumiem un tā ir vērsta uz klientiem, turpretim sabiedriskās attiecības ir saistītas ar visām organizācijas publikām. Mārketinga mērķis ir pelnīt naudu, palielinot pieprasījumu, savukārt sabiedrisko attiecību mērķis ir taupīt naudu, veidojot attiecības ar publikām, kas palīdz organizācijai sasniegt tās misiju. Mārketings ir fokusēts uz klientu vajadzību izzināšanu, produktu pārdošanu un peļņu, veidojot un saglabājot attiecības ar klientiem un radot pozitīvu, pievilcīgu produkta (preces, pakalpojuma) tēlu. Mārketinga galvenā publika ir klients. Savukārt sabiedrisko attiecību mērķis ir savstarpēja sapratne. Veidojot un uzturot attiecības ar organizācijas publikām, tiek radīts pozitīvs organizācijas tēls (reputācija) sabiedrībā (iekšējā un ārējā). Sabiedrisko attiecību publikas atšķirībā no mārketinga ir ļoti dažādas – organizācijas darbinieki, investori, mediji, korporatīvie klienti, apkārtējā sabiedrība, pašvaldība, valdība u. c., kā arī klienti/patērētāji. Jautājums par attiecībām starp sabiedrisko attiecību un mārketinga funkciju ir ļoti svarīgs. Mārketinga izaugsme par disciplīnu un tā daudz straujākais ceļš uz profesionālismu var atstāt negatīvu ietekmi uz sabiedriskajām attiecībām nākotnē, jo mārketinga teorija un prakse tiecas ierobežot sabiedriskās attiecības kā komunikācijas instrumentu un alternatīvu reklāma…

Author's comment
Atlants