Author:
Evaluation:
Published: 08.12.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 1.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 2.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 3.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 4.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 5.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 6.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 7.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 8.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 9.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 10.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 11.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 12.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 13.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 14.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 15.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 16.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 17.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 18.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 19.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 20.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 21.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 22.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 23.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 24.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 25.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 26.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 27.
  • Research Papers 'Maksājumu kartes Latvijā', 28.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Maksājumu kartes un to būtība mūsdienās    4
1.1.  Norēķinu karšu iespējas mūsdienās    7
1.2.  Mūsdienu populārākās norēķinu karšu sistēmas, un to raksturojums    9
2.  Maksājumu karšu iedalījums    12
2.1.  Debetkartes    15
2.2.  Kredītkartes    16
2.3.  Čipkartes un magnētiskās kartes    18
3.  Kartes, kuras piedāvā DnB Nord un Hansabanka un to izdevīgums    20
3.1.  DnB Nord bankas maksājumu kartes    21
3.2.  Hansabankas maksājumu kartes    23
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    27
Extract

Secinājumi
Maksājumu kartes ir guvušas pietiekamu popularitāti Latvijā, kā norēķinu veids par precēm un pakalpojumiem, kā arī lai saņemtu skaidru naudu no bankomātiem. Tas nozīmē, ka aizvien vairāk cilvēku Latvijā un citur pasaulē savus naudas līdzekļus uztic plastikāta kartītēm, lai varētu norēķināties bez tiešas naudas klātbūtnes.
Maksājumu karšu attīstība Latvijā pierāda to, ka tas ir ērts un izdevīgs banku pakalpojums, jo aizvien vairāk pieaug maksājumu karšu lietotāji.
Norēķinu karšu priekšrocības un Latvijas banku piedāvātie papildus pakalpojumi karšu lietotājiem ir labs stimuls pāriet uz bezskaidras naudas norēķiniem, jo cilvēkiem viena no galvenajām problēmām ir laika trūkums, tāpēc ir patīkami neuztraukties par valūtas mainīšanu, braucot uz ārzemēm, par telefona rēķinu apmaksu un citām problēmām, ar kuru risināšanu nodarbojas banka, kas izsniegusi norēķinu karti.
Lai gan Hansabanka ir izdevusi visvairāk debetkartes un kredītkartes, tomēr arī citas bankas pilnveido savus pakalpojumus, tieši maksājumu karšu klāstā, un ir gatavas cīņai ar konkurenci.
Maksāju kartes Latvijas tirgū ieņems stabilu vietu, jo nav jānēsā līdzi skaidra nauda, un jādomā par drošību, ka kāds var nozagt naudu, un to lietot pēc saviem ieskatiem.
Tā kā maksājumu karšu klāsts ir plašs, tad ikviens var sev atrast tīkamāko un izdevīgāko maksājuma karti, kura apmierinās visas vajadzības un vēlmes.
Pēdējā gada laikā ir samazinājies to respondentu skaits, kuri kļuvuši par maksājumu karšu lietotājiem, pateicoties saviem darba devējiem. Savukārt ir palielinājies to respondentu skaits, kurus banka ir pārliecinājusi kļūt par karšu lietotājiem. Šāda tendence liecina par to, ka arvien plašāks kļūst to karšu lietotāju skaits, kuri par tādiem kļuvuši izvēles ceļā nevis obligātā kārtā, kad karte nepieciešama tikai kā algas saņemšanas instruments. Līdz ar to varam prognozēt, ka arvien straujāk pieaugs karšu lietošana, maksājot par pirkumiem un pakalpojumiem, bet samazināsies tradīcija algas dienā doties pie bankas automāta un izņemt visu kontā pieejamo naudas summu. Citiem vārdiem sakot – karšu lietošana kļūst kvalitatīvāka.

Author's comment
Atlants