Author:
Evaluation:
Published: 31.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 1.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 2.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 3.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 4.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 5.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 6.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 7.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 8.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 9.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 10.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 11.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 12.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 13.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 14.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 15.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 16.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 17.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 18.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 19.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 20.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 21.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 22.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 23.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 24.
  • Research Papers 'Konflikts interpersonālajā komunikācijā', 25.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Konflikts interpersonālajā komunikācijā    3
  Konfliktu tipi    5
  Konfliktu risināšana    7
  Nobeigums    9
  Izmantotās literatūras saraksts    10
Extract

Nobeigums
Konflikti ir cilvēku attiecību un dzīves organiska sastāvdaļa. Bez konfliktiem mēs savu dzīvi nevaram iedomāties, ar tiem mēs sastopamies visur.
Izpratne par konfliktu un efektīvas komunikācijas prasmes risinot konfliktu sākas interpersonālajā komunikācijā, savās ikdienas attiecībās.
Interpersonālās attiecības ne vienmēr norit gludi. Laiku pa laikam, tu vari nokļūt konfliktā ar draugu vai partneri. Konflikts ir pretēju interešu, pozīciju, viedokļu un mērķu sadursme. Ne reizi vien mēs esam nonākuši domstarpībās ar cilvēkiem sev apkārt, tas ir vienkārši tāpēc, ka mūsu viedokļi nesakrīt kādā noteiktā jautājumā. Visu konfliktu pamatā ir atšķirības – dažādi mērķi, pieredze, gaidas u.c.
Svarīgi ir saprast, ka konflikts ne vienmēr ir negatīvs. Konflikti stimulē meklēt jaunus risinājumus, tie palīdz labāk izprast otru cilvēku, iemāca kopdzīves un sadarbības mākslu, iemāca aizstāvēt savu viedokli, meklēt argumentus un izmantot tos.
Katram konfliktam ir savas īpašības, tas ir atkarīgs no tā, kāds ir strīda iemesls un kādi ir apstākļi.
Bieži vien mēs nonākam asās sarunās tieši ar tuvākajiem cilvēkiem, tas gluži vienkārši ir tāpēc, ka mums nav tik svarīgs to cilvēku viedoklis, kuri mums nav tik nozīmīgi. Konfliktu risināšanas panākumu atslēga ir atklātība. Ļoti svarīgi, lai nekas netiktu noklusēts, vienmēr tiktu atklātas visas lietas, kas mūs neapmierina. Svarīgi saglabāt mieru, savas izjūtas izteikt vārdiem nevis rīcībā.
Ir dažādi konflikta risināšanas veidi, taču ir svarīgi saprast, kurš no tiem vislabāk spēs atrisināt konfliktu tā, lai tas mūsu turpmākās attiecības neietekmētu negatīvi.
Protams, bieži vien mums var neizdoties veiksmīgi risināt konfliktus, cenšoties tos analizēt un meklējot risināšanas paņēmienus, taču ir svarīgi censties, lai uzlabotu mūsu ikdienas attiecības ar cilvēkiem mums blakus.

Author's comment
Atlants