-
Interneta medijs un komunikācija interneta vidē
Summaries, Notes2 Computers, Consumer Electronics, History, Culture
Autors runā par saikni starp pūli (cilvēkiem), tīklu un kultūru, kas savstarpēji viens otru ietekmē, veido. Kultūra ir aktīvs, inovatīvs sektors, kas spēj apvienot grupas, tas it sevišķi vērojam interneta kultūrā. Internets apvieno pūli, veidojot kopīgu kultūru, kur pats pūlis ir tās veidotājs. Hards un Negri uzskata, ka pūlis jāveido kā atvērts un plašs tīkls, kurā visas atšķirības tiek brīvi un vienlīdzīgi izpaustas, tīkls, kas nodrošina vidi kurā ikviens var kopīgi dzīvot un strādāt brīvi. Kaut gan tīkls sniedz daudzas iespējas, tas reizē ierobežo un kontrolē tieši vai netieši. Tīkls veido virtuālās kopienas, kurām reizē ir spēks virzīt, mainīt notikumus, bet kā jau pūlis ir vadāmas, ietekmējamas. Tīkliem uz pūli ir liela ietekme un tieši tādēļ savā darbībā tiem jāievēro vairāki principi – tiem jābūt atbildīgiem, ilgstspējīgiem un vērstam uz noteiktu darbības loku.
…
1.kopsavilk.Interneta medijs un komunikācija interneta vidē Literatūra: • Castells, Manuel. The Rise of the Network Society. Vol. 1: The Information Age. Economy, Society and Culture. Blackwell Publishers, 2000 (1st ed. – 1996). pp. 45-51 • Sterling, Bruce. INTERNET. A Short History of the Internet. The Magazine of Fantasy and Science Fiction, February 1993. http://w2.eff.org/Net_culture/internet_sterling.history.txt (skat. 02.06.2010) • McLuhan, Marchall. Understanding Media. Gingko Press, 2003. pp. 39-50 (Media hot and cold) • Schultz, Pit and Geert Lovink. Go-paper. In: ZKP 95, Net criticism. Version 1.0. Budapest: Nettime, 1996, p. 5. // http://www.medialounge.net/lounge/workspace/nettime/DOCS/2/gopaper.txt • Lovink, Geert. The Principles of Notworking: Concepts in Critical Internet Culture. Amsterdam: HvA Publicaties, 2005 // http://www.hva.nl/lectoraten/documenten/ol09-050224-lovink.pdf