Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
2021 - 2025 years
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 3.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 4.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 5.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 6.
  • Summaries, Notes 'Rotaļu analīze', 7.
Extract

Secinājumi par rotaļu bērnu holistiskajā attīstībā
Rotaļa ir galvenā bērna darbība, no kuras ir atkarīga psihisko procesu – jūtu, domāšanas, atmiņas, gribas, attīstība;
Rotaļā bērns modelē dzīvi;
Rotaļā attēlo dažādas dzīves norises, izvēlas līdzekļus savai darbībai, uzņemas lomas, kuru izpildi pārdzīvo;
Vispusīgas attīstības galvenais līdzeklis;
Rotaļa palīdz bērnam atcerēties pagātni, ieskatīties nākotnē;
Rotaļa palīdz bērniem sevi pārbaudīt un parādīt, ko viņi zina;
Viņi mācās dramatizēt, parādot konflikta vai sadarbības situācijas;
Rotaļa attīsta, māca, audzina, socializē, uzjautrina, ārstē, pilnveido;
Rotaļa ļauj bērnam ielūkoties savā un citu uzvedībā, iemāca, kā izturēties vienam pret otru;
Veicina komunikāciju, attīsta sarunvalodas iemaņas un prasmes sociālo problēmu risināšanā, kā arī veicina intelektuālo spēju attīstību;

Priekšlikumi bērnu rotaļas darbības attīstībai
Nodrošināt bērnam sociālo vidi;
Jāizvairās no pamācīšanas, kritizēšanas, daudzu jautājumu uzdošanas, uz kuriem bērns nevar atbildēt;
Veicināt bērna vēlmi uzdot jautājumus un atbildēt uz tiem;
Spēlēties kopā ar bērnu;
Veidot bērnam apkārtējo vidi tā, lai veicinātu vēlmi pētīt un spēlēties.
Nebaidīties no nekārtības. Ļaut to bērnam radīt.

Author's comment
Atlants