-
Tirgus izpēte SIA "Klarot" kravu pārvadājumiem, izmantojot autoceļus
2011 - 2015 years
Nozare, kurā ietilpst kravu pārvadājumu veikšana izmantojot autoceļus, pēc NACE klasifikatora ir Transports un uzglabāšana. Šajā nozarē ir vairāki simti dalībnieku, kuri visi piedāvā gandrīz vienādus produktus, tāpēc ir jāspēj pārliecināt potencionālais klients par sava sniegtā pakalpojuma kvalitāti, piegādes ātrumu vai kādu citu raksturlielumu, ko pārējie konkurenti nepiedāvā.
Šajā nozarē pastāv monopolistiskā konkurence, kas parasti rodas tirgū, kur ir liels skaits pārdevēju, kas piedāvā līdzīgas, bet ne identiskas preces[6.]. Šādos apstākļos svarīgi panākt atšķirības, izmantojot dažādu mārketinga faktoru kombinācijas, vispirms jau jāpieliek visi spēki, lai izveidotu savu preci pievilcīgāku par analogo konkurentu preci.
Lai to panāktu, firma var skaidrot un reklamēt “jaunās uzlabotās” preces īpašības, preces unikalitāti, izveidot iespējami zemāku cenu, sniegt dažādus pakalpojumus patērētājam. Firma savu mārketinga stratēģiju veido balstoties uz tirgus segmentāciju, lai veidotos dažādi piedāvājumi dažādiem patērētājiem, kas patreiz ir vispopulārākā metode cīņā ar konkurentiem.…
Uzņēmums SIA „Klarot” piedāvā pakalpojumu - kravu pārvadājumus izmantojot autoceļus Eiropas Savienības teritorijā. Pakalpojums ir darbs, ko piedāvā par samaksu un kura izpilde apmierina pircēja noteiktas vajadzības vai aizpilda brīvo laiku. Pakalpojumu mārketinga būtība ir pats pakalpojums. Pakalpojuma pārdošana ir attiecību pārdošana. Galvenais pakalpojumu mārketinga uzdevums ir pierādīt klientam, ka piedāvātais pakalpojums ir drošs un uzticams, ka tas spēs apmierināt viņa vēlmes, atrisināt viņa problēmas. Pats svarīgākais ir informēt potenciālos klientus par pakalpojuma esamību un nodibināt ilgtermiņa attiecības, kas balstītas uz savstarpēju sapratni un izdevīgumu. Kravu pārvadājumi ar automašīnām ir vispopulārākais preču pārvadāšanas veids Latvijā un Eiropā, jo līdz ar iestāšanos par Eiropas Savienībā Latvijas autopārvadātājiem bija paplašinājušās iespējas izmantot brīva Eiropas Savienības autotransporta pakalpojumu tirgus priekšrocības. Un kravu pārvadājumiem vairs nevajadzēja divpusējās atļaujas, kas ļoti atviegloja sadarbību starp Eiropas Savienības valstīs esošiem uzņēmumiem.
