Evaluation:
Published: 13.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Uzvedības un socializācijas psiholoģiskie aspekti', 1.
  • Summaries, Notes 'Uzvedības un socializācijas psiholoģiskie aspekti', 2.
  • Summaries, Notes 'Uzvedības un socializācijas psiholoģiskie aspekti', 3.
  • Summaries, Notes 'Uzvedības un socializācijas psiholoģiskie aspekti', 4.
Extract

Aplūkojot un analizējot literatūru par socializācijas problēmām, var izdalīt sekojošas socializācijas teorijas:
1.Simboliskā interakcionisma teorija.
2.Sociālās iemācīšanās teorija.
3.Imitācija un identifikācija.

3. Imitācija un identifikācija.

H. Gudjona grāmatā “Pedagoģijas pamatatziņas” ir apskatīta struktūrfunkcionālā teorija. T. Pārsons (1902 – 1979) uzsver, ka ir bezgalīgi daudz sociāli darbojošos personu, tāpēc – kā ir iespējama sabiedriskā kārtība?
Viņš uzskata, ka d, īstenojot dinamiskais aspekts (funkcija) – sistēmas stabilitātes nodrošināšana (piem.: skola īsteno selekcijas funkciju, rūpējas par perspektīvu sociālo sadalīšanu, kvalifikācijas funkciju – noteiktu saturu un spēju apgūšanu, īstenojot leģimitātes funkciju – par to svarīgāko normu un vērtību nodošanu, kuras šo sabiedrību vispār “leģimitē”).
Pārsons izšķir dažādas sistēmas:
Ar cilvēka personības organisko sistēmu viņš saprot psiholoģijas pamatfunkcijas;
Psihiskās sistēmas uzdevums ir nodrošināt cilvēka stimulenerģijas sabiedriski akceptējamu virzību;…

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Uzvedības un socializācijas psiholoģiskie aspekti”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/862500

Send

Email has been sent