-
Zilā okeāna stratēģija
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Zilā okeāna stratēģija | 4 | |
Zilais un sarkanais okeāns | 4 | |
Zilā okeāna stratēģijas pamatprincipi | 4 | |
Secinājumi | 6 | |
Izmantotā literatūra | 7 |
Secinājumi
Sarkanā okeāna stratēģija – konkurēt zināmā tirgū ar esošo pieprasījumu, zilā okeāna stratēģija - no konkurences brīva tirgus izveide, radot jaunu pieprasījumu.
Lai zilā okeāna stratēģija būtu veiksmīga, uzņēmumam radītajai inovatīvajai idejai jābūt lietderīgai un jārada vērtība kā klientam, tā arī uzņēmumam.
Zilā okeāna stratēģijas formulēšana paredz tirgus robežu pārbūvi, koncentrēšanos uz kopējo ainu un jauna pieprasījuma radīšanu, stratēģiskās secības ievērošanu (labums pircējam, cena, izmaksas un īstenošana).
Lai arī zilā okeāna stratēģijas izveidei principi un visi soļi jau ir noteikti, paša stratēģijas izveide nemaz nav tik vienkārša, kā tas, pēc pirmā acu uzmetiena, varētu šķist.
Latvijā ir uzņēmums “Metrika”, kurš pelna palīdzot citiem uzņēmumiem izveidot zilā okeāna stratēģiju.
…
Ir aprēķināts, ka “ik pēc 11 sekundēm tiek reģistrēts kāds jauns uzņēmums” , tas nozīmē, ka minūtes laikā, tie ir aptuveni 6 un stundā – jau 360 uzņēmumi. Protams, “apmēram 50 % uzņēmumu bankrotē piecos pirmajos savas darbības gados.” Kas nozīmē, ka, ja uzņēmējs vēlas pievienoties uzņēmumiem, kuri savu “pārbaudes laiku” ir jārēķinās, ka nāksies saskarties ar lielu konkurenci, neatkarīgi no izvēlētās industrijas. Vienmēr jaunos uzņēmējus ir tirdījis jautājums, kā izvairīties no tirgū valdošās konkurences? Un, protams, ka atbilde ir tikpat vienkārša, cik uzdotais jautājums – ir jāizmanto zilā okeāna stratēģija.