-
Tirgus segmentācija
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Segmentācijas nozīme | 5 |
3. | Patēriņa tirgus segmentācijas kritēriji | 7 |
3.1. | Reģionāli kritēriji | 7 |
3.2. | Demogrāfiski kritēriji | 8 |
3.3. | Patērētāju dzīves stils | 9 |
3.4. | Segmentēšana pēc psiholoģiskā principa | 11 |
3.5. | Segmentēšana pēc uzvedības principa | 12 |
4. | Mārketinga stratēģijas tirgus segmentiem | 16 |
4.1. | Nediferencēts mārketings | 16 |
4.2. | Diferencēts mārketings | 17 |
4.3. | Koncentrētais mārketings | 18 |
5. | Segmentēšanas process. Pozicionēšana | 20 |
6. | Starptautiskā tirgus segmentēšana | 22 |
7. | Efektīvu segmentu būtiskās īpašības | 23 |
8. | Mans sapņu uzņēmums | 26 |
9. | Secinājumi | 32 |
10. | Pielikums (segmentēšanas bāzes un plašas pielietošanas preces) | 34 |
11. | Izmantotās literatūras saraksts | 35 |
Mana kursa darba tēma ir “tirgus segmentācija”. Šī kursa darba galvenais mērķis ir rast atbildi uz dažādiem jautājumiem, kuri ir saistīti ar tirgus segmentācijas procesu. Kāpēc tā ir vajadzīga? Ko tā dos? Segmentācijas stiprās puses un nepilnības. Mēģināšu piedāvāt efektīvākas tirgus segmentēšanas metodes, ārzemju un Latvijas pieredzi šajā jautājumā, atradīšu visefektīvākus tirgus segmentus manam sapņu uzņēmumam.
Taču sākumā ir jāsaprot, ko vispār nozīmē jēdziens- tirgus segmentācija. Definīcija skan – tirgus sadalīšana noteiktās pircēju grupās jeb tirgus segmentos. Katrai grupai var būt nepieciešamas īpašas preces un konkrēti tirgvedības pasākumi. Patēriņa preču tirgū parasti notiek pēc šādām pazīmēm: 1) pēc ģeogrāfiskās pazīmes (valsts, pilsētas lielums, klimats u.c) 2) pēc psiholoģiskās un sociālās pazīmes (sabiedriskie slāņi, personības tips u.c) 3) pēc pircēju rīcības kritērijiem (pirkšanas motivācija, klienta statuss, attieksme pret preci u.c) 4) pēc demogrāfiskās pazīmes (vecums, dzimums, ienākumu līmenis, izglītība, reliģiskā pārliecība u.c). Ražošanas resursu tirgū parasti notiek pēc ģeogrāfiskās pazīmes, pircēju rīcības kritērijiem u.c.…
Segmentācijas nozīme. Patēriņa tirgus segmentācijas kritēriji. Mārketinga stratēģijas tirgus segmentiem. Segmentēšanas process utt.
