-
Sievietes dzimtes tēla atspoguļošanas tendenču salīdzinošā analīze drukātajā reklāmā žurnālos "Padomju Latvijas Sieviete" laikā no 1970. līdz 1974.gadam un "Una" laikā no 2000. līdz 2004.gadam
Nr. | Chapter | Page. |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 4 | |
Saturs | 5 | |
IEVADS | 6 | |
PĒTNIECĪBAS METODE | 8 | |
Kontentanalīzes uzskaites vienības | 9 | |
Viens no nozīmīgākajiem kontentanalīzes aspektiem ir uzskaites vienību definēšana, kas ietver vienību definēšanu un klasificēšanu | 10 | |
DZIMTES JĒDZIENS | 11 | |
REKLĀMAS JĒDZIENS | 13 | |
Reklāma Padomju Savienībā | 13 | |
Reklāmas socializējošais faktors | 16 | |
Kontentanalīzes rezultātā iegūtie dati | 21 | |
„Padomju Latvijas Sieviete” | 21 | |
„Una” | 22 | |
Kontentanalīzē iegūto rezultātu salīdzinājums | 23 | |
Sieviete reklāmā žurnālos „Padomju Latvijas Sieviete” un „Una”: kopīgais un atšķirīgais | 23 | |
nobeigums | 27 | |
IzmantotIE AVOTI UN LITERATŪRA | 29 | |
PIELIKUMI | 31 | |
Pielikums Nr. 1 | 32 | |
Atslēgvārdi | 32 | |
Pielikums Nr. 2 | 34 | |
Atslēgvārdu grafiskais attēlojums žurnālos „Padomju Latvijas Sieviete” | 34 | |
Pielikums Nr. 3 | 38 | |
Atslēgvārdu grafiskais attēlojums žurnālos „Una” | 38 | |
ANOTĀCIJA | 42 | |
annotation | 43 |
Kursa darba izvēlētā tēma ir „Sievietes dzimtes tēla atspoguļošanas tendenču salīdzinošā analīze drukātajā reklāmā žurnālos „Padomju Latvijas Sieviete” laikā no 1970. līdz 1974.gadam un „Una” laikā no 2000. līdz 2004.gadam”.
Kursa darba temats ir izvēlēts, pamatojoties uz reklāma nozares pieaugošo lomu un straujo attīstību jo īpaši pēdējo gadu laikā un līdz ar to arī neizbēgamajām diskusijām par tās atbilstību likuma un ētikas normām. Dzimtes aspekts izvēlēts, ņemot vērā, ka tas ir viens no jūtīgākajiem diskusiju tematiem, runājot par reklāmu. Kaut gan Reklāmas likuma 4. panta 2. daļas 1. punkts noteic, ka reklāmā aizliegts paust diskrimināciju pret cilvēku viņa dzimuma dēļ1, tomēr, pieaugot reklāmas apjomiem un konkurencei gan reklāmdevēju starpā par labāko reklāmu un noietu viņu produktam, gan reklāmas izgatavotāju starpā par dāsnākajiem reklāmas pasūtītājiem, dzimtes diskriminācijas jēdziens nereti nonāk nevalstisko organizāciju un tiesībsargājošo institūciju dienaskārtībā.…
LU SZF Komunikācijas zinātnes studentes sekmīgi aizstāvēts kursa darbs. Darbā salīdzinātas sievietes atspoguļošanas tendences reklāmās, kas publicētas žurnālā „Padomju Latvijas Sieviete” (1970.-1974.) un žurnālā „Una” (2000.- 2004.) - divos politiski, sociāli un ekonomiski atšķirīgos laika posmos. Darbā fiksēts vai un kā ir mainījies sievietes tēls sabiedrības uztverē. Aplūkoti tādi jēdzieni kā dzimte, reklāma. Izmantotā metode - kontentanalīze, pieejams arī rezultātu grafisks attēlojums.
