-
Globalizācija
Gan galvenie referenti, gan paneļdiskusijas dalībnieki uzsvēra, ka jāņem vērā plašāki globālās attīstības aspekti, kur tirgus izaugsme NVS valstīs un Ķīnā ievērojami ietekmēs multimodālo transporta sistēmu turpmāko attīstību Baltijas jūras reģionā. Ieguldījumi infrastruktūrā tiek uzskatīti par galveno transporta un loģistikas attīstības priekšnoteikumu reģionā. Tas attiecas gan uz ostu infrastruktūru, gan sauszemes dzelzceļu un sauszemes ceļiem. „Viens no iemesliem, kādēļ mēs prognozējam transporta apjoma pieaugumu Baltijas jūras reģionā, ir Krievijas veiksmīgā ekonomiskā attīstība pēdējās desmitgades laikā,” sacīja Sigurjons Markusons.” [6.]
Globalizācijai ir ļoti liela nozīme transporta un tranzīta nozarēs, jo tas stabilizē valsts ekonomisko situāciju, veicot darijumus ar ārvalstīm, kā arī valsts iekšienē. Sakarā ar izdevīgu ģeogrāfisko novietojumu Latvijai kā mazai valstij ir daudzi ieguvumi tranporta nozarē. Transporta attīstība nav atkarīga tikai no vienas valsts, bet gan no valstu kopuma. Globalizācijas rezultātā tika veidotas apvienības, kas atvieglo pārvietošanos arpus valsts un pastiprināti pasargā valsts robežas.
…
Globalizācija no Transportu struktūras skata punkta. Latvijā salīdzinājumā ar pasauli. Šengenas zona ir viens no lielākajiem ES sasniegumiem. Tā ir zona bez iekšējām robežām, kurā ES pilsoņi, daudzu ārpussavienības valstu valstspiederīgie, uzņēmēji un tūristi var brīvi pārvietoties bez robežkontroles. Kopš 1985. gada tā ir pakāpeniski paplašinājusies, un šodien tā ietver gandrīz visas ES valstis un dažas asociētās ārpussavienības valstis.


