Author:
Evaluation:
Published: 24.11.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 1.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 2.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 3.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 4.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 5.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 6.
  • Summaries, Notes 'Seminārs - jauniešu socializācija', 7.
Extract

1.Domāšanas un morāles attīstība

Pēc psihologa Ļ. Vigotska domām, jaunieši domā abstraktā līmenī , ko veicina valodas attīstības līmenis.
Ž. Piažē uzskata , ka jaunieši domā loģiski, savā iztēlē kombinējot abstraktos jēdzienus.
Jaunieša domāšana ir atkarīga no tā, kurā darbības sfērā viņš atrodas.
L. Kolberga morālas domāšanas posmi:
1.-2. Pirmskonvenciālā morālā domāšana
(raksturīga pirmsskolas vecuma bērniem)
1)Bērns uzskata, ka likumi ir jāpilda lai izvairītos no soda;
2)Bērns uzskata, ka likumi ir jāpilda tikai tad, ja viņš gūs kādu labumu no tā.
3.-4. Konvenciālā morālā domāšana
(raksturīga pusaudžiem un jauniešiem)
3)Bērns grib būt labs un dara visu iespējamo, lai izskatītos tāds citu cilvēku priekšā;
4)Bērns ievēro sabiedrībā noteiktus likumus „ievērošanas pēc”.…

Atlants