Evaluation:
Published: 17.04.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 1.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 2.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 3.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 4.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 5.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 6.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 7.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 8.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 9.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 10.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 11.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 12.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 13.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 14.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 15.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 16.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 17.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 18.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 19.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 20.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 21.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 22.
  • Presentations 'Kreativitāte dažādos vecumposmos', 23.
Extract

Kas ir kreativitāte?
Spēja radīt darbu, kas ir sociāli nozīmīgs un inovatīvs (Sternberg & Lubart, 1999);
Kreativitāte rodas ilgas mācīšanās, domāšanas un gatavošanās rezultātā. Kreatīvo ideju attīstību ietekmē indivīda kompetence, motivācija, emocijas un vide. Indivīdam var būt visi iekšējie resursi, lai domātu kreatīvi, bet bez vides atbalsta šī kreativitāte var arī neizpausties.

Intelekts un kreativitāte
Augsts intelekts ir īpašība, ko pamana jau bērnībā un kas saglabājas arī pieaugušā vecumā;
Augstas intelektuālās spējas, kuras mēra ar IQ, nav radošo spēju rādītājs. Pozitīva korelācija starp IQ un kreativitāti novērojama līdz IQ 120-130.

Ļoti svarīgas ir trīs intelektuālās spējas (Sternberg&Lubart, 1999):
integrētās spējas saskatīt problēmas jaunā veidā un atbrīvoties no tradicionālās domāšanas saiknēm;
analītiskā spēja saprast, kuru no idejām ir vērts īstenot;
spēja pārliecināt citus par savu ideju pareizību un vērtīgumu.

Author's comment
Atlants