Evaluation:
Published: 18.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 1.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 2.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 3.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 4.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 5.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 6.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 7.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 8.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 9.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 10.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 11.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 12.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 13.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 14.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 15.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 16.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 17.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 18.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 19.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 20.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 21.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 22.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 23.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 24.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 25.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 26.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 27.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 28.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 29.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 30.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 31.
  • Practice Reports 'Pētniecības prakse', 32.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Adaptācija, tās būtība    4
2.  Vecumposmu periodizācija un īpatnības    6
3.  Bērnu adaptācijas problēmas un ieteikumi to mazināšanā    7
3.1.  Pētījuma metodes, struktūra    7
3.2.  Bērnu grupas raksturojums    7
3.3.  Pētījumā iegūto rezultātu apkopošana    12
4.  Ieteikumi pedagogiem problēmas mazināsanā    14
5.  Intervija ar grupas skolotāju    15
  Secinājumi    16
  Literatūras saraksts    17
Extract

Ievads
Tieši pirmsskolas vecums ir ļoti svarīgs posms personības attīstībā, jo šajā vecumā veidojas personības kodols. Lai tas noritētu sekmīgi, vienmēr ir jāatceras, ka bērns ir unikāla vērtība, kas jāciena un jāizzina.
Adaptācija ir problēma, ar ko ikdienā saskaras daudzi pedagogi un bērnu vecāki. Ļoti svarīgi ir atrast optimāli pareizu pedagoģisko pieeju saskarsmē ar bērniem, kam ir adaptācijas problēmas, jo tam ir liela nozīme bērnu personības veidošanā. Ir svarīgi apzināties, cik lielā mērā bērna dzīvi ietekmē pielāgošanās jaunajiem apstākļiem un kādu iespaidu tie atstās uz viņa turpmāko attīstību.
Profesionālā maġistra studiju programmas „pedagoġija” pedagoġiskā prakse tika realizēta Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē un tajā ir apzināta pedagoġiskā problēma – bērnu adaptācija, kas tiks pētīta intensīvā novērojumā, analizēta pedagoġiskā dokumentācija izglītības iestādē, skolotāju intervēsana, analizēti pētniecībā gūtie dati un plānoti tās risinajumi.
Pētījuma objekts
Pieaugušo pieeja bērna adaptācijas problēmu mazināšanā.
Pētījuma priekšmets
Bērnu adaptācijas.
Pētījuma mērķis
Teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski vērtēt bērnu adaptāciju jaukta vecuma grupā pirmsskolā.
Pētījuma metodes
• Teorētiskā:
literatūras apkopošana un analīze par bērnu adaptācijas problēmām jaukta vecuma grupā pirmsskolā.
• Empīriskās:
bērnu novērošana;
intervija ar grupas skolotāju;
pedagoģiskajās situācijas.
Pētījuma bāze:
Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījumā piedalās jaukta pirmsskolas vecuma 21 bērns , grupas skolotāja, skolotāja palīgs.

1. Adaptācija, tās būtība
Adaptācija (adaptation) - pielāgošanās jaunai situācijai, prasībām, noteiktiem apstākļiem, kas patstāvīgi mainās ar negatīvo, nelabvēlīgo faktoru pārvarēšanu saistīta piemērošanās videi [5; 97].
Uzsākot apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi, bērna un vecāku dzīvē notiek lielas pārmaiņas.

Author's comment
Atlants