-
Lauku tūrisma uzņēmums "Ievlejas"
Priekšlikumi
1. Saimniecībai nepieciešams paredzēt budžetā mārketinga izmaksas. Tas pagaidām nav darīts. Tās paredzot, saimniecība varētu skaidri izrēķināt, vai pašreizējā maizes cena nosedz tās.
2. Šosejas Liepāja – Ventspils malā, pie „Ievleju” ceļgala, būtu neieciešams izstādīt informatīvu reklāmas plakātu. Pagaidām uz šosejas nav nekādu norāžu par ceptuves darbību, tikai par kempinga.
3. Aktīvāk darboties Facebook, lai piesaistītu jaunus klientus. Šobrīd šī sociālā internet vietne ir ļoti populāra cilvēku vidū.
4. Autores ieteikums būtu izmantot Lauku atbalsta dienesta piedāvāto finansējumu, to ieguldot preču realizācijas veicināšanai vai jaunas mīklas mīcāmās tehnikas iegādei.
5. Sadarbojoties ar pašvaldību, lai tieši garām tekošā Tebras upe tiktu attīrīta, tad tā kļūtu laivošanai populārāka. Tādējādi uzņēmuma pavērtos jaunas iespējas attīstīties, piemēram upes krastā izveidot kafijas un maizes pārdošanas stendiņu. Tas popularizētu arī naktsmītni, ja upes krastā izvietotu norādi par kempingu.
6. Piesaistīt finansējumus no ES fondiem uzņēmējdarbības attīstībai, ceļa modernizācijai.
…
Pēc autores domām, šī uzņēmuma darbība apdzīvotās vietas ekonomisko attīstību nenodrošina un vietējiem iedzīvotājiem dzīves kvalitāti arī neuzlabo, jo Saka pati par sevi ir ļoti maz apdzīvota, tur nav neviens veikals, ne arī kāds cits ar tūrismu saistīts uzņēmums. Uzņēmuma “Ievlejas” darbība vietējiem iedzīvotājiem nekādu labumu nedod, jo saimniecība ir maza, ar visiem darbiem pati tiek galā, nevienu nenodarbina. Uzņēmuma apgrozījums ir pārāk mazs, lai tas varētu dot savu artavu apkārtnes ekonomiskajai izaugsmei vai iesaistītu tajā vietējos iedzīvotājus. Kopumā vērtējot uzņēmums ir pārāk mazs un tajā apkārtnē vienīgais ar tūrismu saistītais, lai tas kaut kādā veidā ietekmētu vides, kultūras un sociālos resursus. Vienīgi ar laiku vairāk attīstoties laivošanai varētu kas mainīties.
