Author:
Evaluation:
Published: 01.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Ievads komunikatīvās kontaktoloģijas un starpkultūru saziņas struktūras izpratnē', 1.
  • Summaries, Notes 'Ievads komunikatīvās kontaktoloģijas un starpkultūru saziņas struktūras izpratnē', 2.
  • Summaries, Notes 'Ievads komunikatīvās kontaktoloģijas un starpkultūru saziņas struktūras izpratnē', 3.
  • Summaries, Notes 'Ievads komunikatīvās kontaktoloģijas un starpkultūru saziņas struktūras izpratnē', 4.
Extract

Galvenais saskarsmes pamat veids ir saziņa. Saziņa ir ideju, priekšstatu un jūtu apmaiņa saskarsmes un sadarbības procesā, kurā informācija tiek nodota ar zināmu efektivitāti pa kādu noteiktu informācijas kanālu subjekta un subjekta attiecībās. Saziņa ir ļoti svarīga cilvēku attiecībās. Saziņa rada sadarbību starp cilvēkiem. Savukārt, sadarbība rada jaunu saziņas saturu un formas. Tas nozīme, ka saziņa ir radīšanas process.
Saziņa ir sarežģīta un salikta parādība, kura ietver piecus komponentus. Bez tiem komponentiem saziņa nav iespējama.
Pirmkārt, ir nepieciešams adresants. Adresants ir persona, kura, sazinādamās ar kādu citu cilvēku vai cilvēku grupu, nodod noteiktu informāciju.
Otrkārt, ir vajadzīga informācija, kuru adresants vēlas nodod. Informācija ir ar zīmju (skaņa, vārds, attēls, glezna, mūzika un citas) palīdzību izteikti fakti, domas, jūtas un uzskati, kas ietver to saturisku atlasi, formulēšanu un kodēšanu.
Treškārt, lai adresants varētu nodod informāciju vajag izmantot saziņas kanālu. Saziņas kanāls ir informācijas nodrošināšanas veids – kontakta paņēmiens, kas nodrošina sociālo kontaktu esamību „aci pret aci” vai ar tehnisko ierīču palīdzību.…

Author's comment
Atlants