Author:
Evaluation:
Published: 28.07.2025.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 23 units
References: Not used
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 1.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 2.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 3.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 4.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 5.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 6.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 7.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 8.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 9.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 10.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 11.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 12.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 13.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 14.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 15.
  • Research Papers 'Raksturs – cilvēka individuālpsiholoģiskās īpašības', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Rakstura jēdziens, tā būtība un nozīme    4
2.  Rakstura veidošanās un attīstība    5
3.  Rakstura struktūra un tipoloģija    8
  Secinājumi    14
  Literatūras saraksts    15
Extract

Individuālās psiholoģiskās īpašības sauc par personības garīgās aktivitātes īpašībām, kas tiek izteiktas temperamentā, raksturā, spējās, jūtās, emocijās, kā arī gribas izpausmē.
Cilvēks nepiedzimst ar gatavām spējām, interesēm, raksturu utt.. Šīs īpašības veidojas cilvēka dzīves laikā, bet uz noteikta dabiska pamata.
Mēģinot novērtēt vai raksturot konkrētu cilvēku, mēs runājam par viņa raksturu. Turklāt visbiežāk mēs cenšamies novērtēt cilvēku kādā darbībā, cilvēka attieksmē pret sevi, citiem un apkārtējo realitāti. Piemēram, daži cilvēki dod priekšroku vissarežģītākajiem un grūtākajiem aktivitāšu veidiem, tas viņiem dod prieku meklēt un pārvarēt šķēršļus; citi izvēlas vienkāršākas aktivitātes. Dažiem ir svarīgi, ar kādiem rezultātiem viņi veic šo vai citu darbu, vai viņiem izdodas pārspēt citus. Savukārt citiem tas var būt vienaldzīgs, un viņi ir apmierināti tikai ar to, ka viņi šo darbu veic ne sliktāk kā pārējie.

Atlants