Author:
Evaluation:
Published: 09.07.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pieauguša līdzdarbība bērnu radošajās rotaļās', 1.
  • Summaries, Notes 'Pieauguša līdzdarbība bērnu radošajās rotaļās', 2.
Extract

Pietiek tikai pieaugušajam asi iejaukties rotaļā, apspiest bērna iniciatīvu, un bērns zaudē interesi, tā var izjukt. Viņš pārstāj rotaļāties Tādēļ līdzdarbība nedrīkst traucēt bērna rotaļāšanos.
Radošo rotaļu vadībā svarīgi ir ievērot, ka rotaļa ir centrēta uz bērnu, tā nevar būt strikti izteikts metodiku klāsts. Taču ievērojamas šādas pamatnostādnes:
tā ir iekšējās pasaules izpratne;
cieņa pret bērnu;
tā ir ticība viņam, viņa individualitātes atbalsts, [2].
D. Dzintere uzsver, ka tātad pastāv zināma saistība starp pieaugušā bērnības rotaļām, prasmi tajās iedziļināties un viņa attieksmi pret rotaļām. Bērna pašapziņu veicina pieaugušā piedalīšanās rotaļās, atbalsts, padoms, ieteikums, aizrādījums, [1].
Pēc autoru uzskatiem, pieaugušam bērnu rotaļā ir liela nozīme, bet tikai tad, kad pieaugušais nepārkāpj pāri rotaļas robežas līknei, kur ir bērna teritorija. Ja pieaugušais nav emocionāli līdzsvarots, labāk rotaļā neiestāties.

Atlants